Samordnare

Arbetsbeskrivning

Stabilitet, Kvalité och Glädje!

Tecken & Tolk är ett företag som arbetar med tolkning mellan svenskt teckenspråk och svenska. Företaget har funnits i mer än 10 år och har gått från att vara familjeägt till Investor ägt och till att i dag vara ägt av tolkar. Vi finns på två orter i Sverige, Stockholm och Örebro, men även en tredje enhet kommer inom kort att finnas i Västra Götalands region. På respektive enhet finns tolkar, samordnare och platschefer. I dagsläget är vi sammanlagt ca 30 medarbetare som arbetar professionellt med tolktjänster utifrån lika värde och dialog. Vi befinner oss i ett expansivt läge och söker fler medarbetare till enheten i Örebro.


Vill du arbeta i ett lärande företag och aktivt arbeta med ständiga förbättringar?
Tycker du om att jobba nära i ett team där samarbete grundar sig på ett givande och tagande?
Har du förmågan att fatta snabba beslut då det krävs och är bra på att kommunicera utifrån olika roller med kunder och personal?

Då kan du vara den 16:e pusselbiten vi söker.


Beskrivning

Örebroenheten med 15 anställda arbetar för att alltid ha rätt tolk på rätt plats. Målet med varje uppdrag är att tillgodose alla inblandade parters behov av kommunikation. Vi strävar efter att genomföra våra uppdrag på ett professionellt sätt, med flexibilitet och gott bemötande. Tolkuppdragen utförs mest i och omkring Örebro, men uppdrag förekommer även på andra orter i Mellansverige. Vi arbetar med vårt webbaserade tolkbokningsprogram Nya Samtid. I samordningsprocessen arbetar du som samordnare tillsammans med platschef och samordnarkollegor i Örebro och de övriga enheterna.
I företaget arbetar vi strukturerat med utvecklingsfrågor för yrket så som etik, professionalism, ständiga förbättringar i arbetssätt mm. Detta är något som all personal ska arbeta aktivt med.


Arbetsuppgifter

Som samordnare är du den som leder och fördelar det dagliga arbetet.
Huvudprocessen för funktionens bärande arbetsuppgifter är att ta emot och lägga in beställningar i Nya Samtid samt samordna ut tolkar på uppdrag.
Viktigt är att det blir rätt resurs på efterfrågat behov och att optimalt använda företagets resurser.

I arbetet som samordnare ingår det även att:
-Hantera snabba förändringar och nya förutsättningar
-Ha kunskap om avtal till kund och underleverantör
-Samarbeta med platschef
-Samarbeta med företagets enheter
-Ha viss kännedom om arbetsrätt
-Utföra vanligt förekommande administrativt arbete exempelvis att hantera övriga dataprogram, arbetstidslagen, schemaläggning, renskriva dokument, uppdatera listor etc.
-Använda den teknisk utrustning som krävs för befattningen


Kvalifikationer

Du tycker om att hantera snabba förändringar och nya förutsättningar.
Du tycker om att samarbeta och gör det professionellt.
Du har med din personliga mognad förmågan att fatta korrekta beslut och hantera mellan mänskliga relationer.
Du har även:
-Examen från gymnasiet
-Några års arbetslivserfarenhet
-Goda kunskaper i svenska språket i skrift, läsförståelse, kommunikation
-Goda kunskaper i Office-programmet

Denna tjänst kan med fördel sökas i kombination med deltidstjänsten som Teckenspråks- och dövblindtolk, Tecken & Tolk Örebro, referensnummer 2016-2.
Stor vikt läggas vid personlig lämplighet. intervjuer sker löpande.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund.

Vår värdegrund, Lika värde och Dialog, beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra tolkanvändare, medarbetare och kund

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Ulrika Hansdotter
0709692002
Platschef Jenny Bergman

Platschef/Samordnare Arja Harrysson
020-12 16 10 0709-69 20 09
Platschef/Samordnare Arya Harrysson
020121610

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TECKEN & TOLK SVERIGE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Vi tillämpar månadslön
  • Deltid 60% med möjlighet till heltid
  • Publicerat: 12 juni 2016

Besöksadress

KUNGSGATAN 6
ÖREBRO

Postadress

KUNGSGATAN 6
ÖREBRO, 70211

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024