Samordnare Arbetsmarknadsinsatser

Samordnare Arbetsmarknadsinsatser

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.


Kommunal drift av allmän plats omfattar många olika kunskapsområden. Rollen som samordnare för arbetsmarknadsinsatser innebär att du kommer att finnas med i många sammanhang och vara en del i kommunens driftorganisation. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning. Eftersom du är del av ett team som arbetar med hela kedjan från planering till utförande finns stora möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär att du ska samordna förekommande arbetsuppgifter för en grupp handledare. Handledarna har till uppgift att leda personer som anställs via arbete- och välfärdsförvaltningen eller LSS. Dessa personer står i olika grad långt från arbetslivet och målsättningen är att hjälpa personer att komma närmare en anställning. Inom rollen kommer du att ta emot praktikanter samt ungdomsanställningar under sommaren.

Du samarbetar med matchningsgruppen inom arbete- och välfärdsförvaltningen samt LSS, där ni gemensamt samordnar olika insatser med handledare och väljer ut deltagarna. Löpande uppföljningar ingår som en naturlig del i arbetet. Inom rollen ingår att planera för deltagarnas utbildningar, arbetskläder och introduktion i arbetet.

I förekommande fall kan samordnaren själv kunna agera som handledare under vissa perioder. Arbetsuppgifter som avses är förekommande park- och trädgårdsarbeten, trädfällning, röjning, skräpplockning med mera.

Du arbetar direkt under enhetschef på tekniska förvaltningen inom anläggningsavdelningen och fungerar som stöd åt våra driftsledare. Arbetet kan innebära övertid samt helgarbete under vissa perioder.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning och det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med park eller trädgårdsskötsel. Erfarenhet från offentligt styrd organisation är meriterande. Du som söker har B-körkort för att enkelt kunna ta dig runt i vår kommun.

För att lyckas i tjänsten har du förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Förmåga att anpassa dig till förändrade förhållanden krävs liksom att du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Som person har du förmåga att acceptera och ta dig an svåra mål med entusiasm. Du identifierar utvecklingsstrategier som är nödvändiga för att uppnå karriärsmål och söker utveckling.


ÖVRIGT
Tekniska nämnden ansvarar genom tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstad kommun, Anläggning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Liknande jobb


Handledare

2 april 2024

1 april 2024