Samordnare Assistansenheten

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Välkommen till Socialförvaltningen i Trelleborgs kommun, inom socialförvaltningen finns LSS, Äldreomsorg och IFO.

Inom avdelningen för LSS finns insatserna gruppboende, barn och ungdomsboende, korttidsverksamhet barn och unga, daglig verksamhet, personliga assistans, kontaktperson, ledsagare och avlösarservice. Vi är inne i ett expansivt läge och är mitt uppe i ett stort och omfattande utvecklingsarbete inom LSS.

Därför söker vi nu medarbetare som vill vara med på denna utvecklingsresa och förändringsarbete.

I våra verksamheter jobbar vi efter värdeorden öppenhet, respekt och ansvar. Vi vill att våra anställda ska känna stor delaktighet och att det ska finnas utrymme för kreativitet, flexibilitet och utveckling. Dina idéer är betydelsefulla.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som samordnare arbetar du både i grupp och självständigt, ni är två samordnare på enheten. Du kommer främst att arbeta med tillsättande av kontaktperson, ledsagare och avlösarservice och administrationen omkring detta. I dina arbetsuppgifter kommer det även ingå att administrera inkommande uppgifter från försäkringskassan, att ha kontakt med Försäkringskassan rörande Assistansersättning samt övriga administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
För att fungera i rollen som samordnare krävs det att du är stresstålig, noggrann, självgående och lyhörd.

Som samordnare krävs det även att du är utåtriktad, kommunikativ och har service i fokus.

Arbetet kräver att du har förmåga att kunna ställa om utifrån att förutsättningar kan ändras på kort varsel. Du behöver visa på handlingskraft samt förmåga till kreativt tänkande.

Gymnasieutbildning krävs och erfarenhet från att arbete inom LSS och assistansen är meriterande. Du ska ha erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.

Du ska ha god datorvana då mycket av arbetet görs i våra verksamhetssystem. Du behärskar svenska språket väl i såväl tal som skrift. Körkort är ett krav.

Arbetstid/varaktighet
100%, visstidsanställning 1 år.

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse

Kontakt
Jasmina Alijaj-Elezaj 0410-73 32 53.

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2016-12-20 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Urval kommer att ske löpande.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Nilsson
0410-73 45 21
Jasmina Alijaj-Elezaj
0410-733253

Sammanfattning

Besöksadress

Östergatan 71
None

Postadress

Östergatan 71
Trelleborg, 23183

Liknande jobb

Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010