OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-verksamheten ska stödja Socialstyrelsens olika verksamheter genom att tillhandahålla en säker, funktionell och effektiv IT-miljö.IT-enheten består av 24 personer.Förutom IT-chefen finns tre grupperingar - drift/infrastruktur, servicedesk/systemförvaltning och verksamhetsstöd.Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med frågor som rör samordning, administration och utveckling av vårt system SAS Registersystem.Du kommer att fungera som en länk mellan IT-avdelningen och verksamheten. Arbetsuppgifter .att svara för och medverka till att ändringar och tillägg utförs i SAS Registersystem .ta initiativ till teknisk vidareutveckling av ny funktionalitet i systemet . utvärdera och testa nya SAS-produkter före implementering . ge support i systemet till användare bl a genom programmering i SAS För arbetet krävs Att du har högskoleutbildning med inriktning mot IT alternativt ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt god kunskap om SAS-plattformen och dess möjligheter. Det är meriterande om du har .kunskaper i SAS-programmering .intresse för informationssäkerhet .erfarenhet av arbete med stora register Personliga egenskaper Som person är du självgående och strukturerad.Du har pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta.Du ser utvecklingsmöjligheter och strävar efter nya lösningar.Det är angeläget att du förstår vad hanteringen av sekretessbelagda uppgifter inom ett lagreglerat område innebär.Omdöme och integritet är därför viktiga egenskaper.Välkommen med din ansökan märkt "dnr 11-9606/2008"senast den 5 november 2008.Betyg och övriga dokument tas med vid en eventuell intervju.