OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Activa är en del av kommunens arbetsmarknadsenhet. Activa har två verksamhetsområden, dels en arbetsmark-nadsdel och dels en daglig verksamhet för personer med funktionshinder. Den dagliga verksamheten är arbets-marknadsinriktad och bedrivs både på Activa inom olika avdelningar eller i någon utflyttad verksamhet på olika arbetsplatser såväl för grupper av deltagare som för enskilda deltagare. Syftet med den dagliga verksamheten är att ge stimulans, personlig utveckling, gemenskap och delaktighet i samhället. Den dagliga verksamheten omfattar ca 45-50 deltagare som har beslut om daglig verksamhet enligt LSS eller SoL. Våra uppdragsgivare är Vård och Omsorgsförvaltningen och Socialförvaltningen.
I tjänsten som samordnare daglig verksamhet ingår ansvar för :
* Introduktions- och uppföljningsmöte för deltagare.
*Dokumentation av överenskommelser och upprättande av individuella arbetsplaner.
*Arbetsanskaffning och huvudansvar för utflyttad verksamhet.
* Introduktion och handledning av personal på utflyttade arbetsplatser.
* Kontaktmannaskap gentemot våra uppdragsgivare och samverkanspartner.
* Samordningsansvar inom den dagliga verksamheten och vid behov rycka in i det dagliga arbetet på de olika avdelningarna.
Vi söker dig som har följande kvalifikationer :
* En positiv människosyn och förmåga att möta personer med olika förutsättningar.
* En stor personlig mognad och ett genuint intresse av att stötta deltagarna till självständighet.
* En god lyssnare som kan motivera, entusiasmera och se personens möjligheter.
* En god förmåga att kunna arbeta lösningsfokuserat tillsammans med berörd person, insatshandläggare eller biståndsbedömare.
* Kan bygga upp och vårda ett stort kontaktnät såväl inom Åstorps kommuns förvaltningar som hos externa arbetsgivare.
* Har lätt för att samverka med personer såväl inom verksamheten som externt.
* Är lugn, empatisk, flexibel, initiativrik och självständig samt har förmåga att kunna ställa krav och vara tydlig.
* Kan arbeta individuellt men glömmer inte att arbetslagets resultat är det viktiga.
* Har kunskaper om lagstiftningen såväl inom LSS som SoL.
* Vi förutsätter att du har en lämplig utbildningsbakgrund på minst gymnasienivå och en gedigen kunskap om fysiska-, psykiska och intellektuella funktionshinder samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
* Ett krav är B-körkort och en god vana att använda datorn som ett arbetsredskap i det dagliga arbetet.