Samordnare externa avrop till Skåneteknik i Helsingborg

Samordnare externa avrop till Skåneteknik i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö.

Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi bygger också ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg.

Inom verksamhetsområde Teknik finns Skåneteknik som har till uppgift att skapa en driftsäker hälso- och sjukvård och ansvarar för drift och service på Region Skånes sjukhus. Inom Skåneteknik driftområde Helsingborg är vi cirka 30 medarbetare med huvudansvaret att skapa en driftsäkerhet i världsklass och utgöra en trygg partner till vården. Driftområdet innehåller en mångfald av tekniska installationer såsom ventilation, värme, kyla, styr och regler, medicinska gaser samt elförsörjning och distribution. I ansvaret ingår även viss verksamhetsteknisk utrustning. Det är komplexa system där vi ansvarar för förebyggande underhållsarbete samt medverkar vid större renoveringar och nya installationsprojekt.

Vårt arbete bedrivs i sjukhusmiljö med patientsäkerhet i fokus och i nära samarbete med Region Skånes verksamheter och dess personal, projektledare, konsulter samt entreprenörer. Som medarbetare hos oss på Skåneteknik arbetar du i en organisation med helhetsansvar för Region Skånes fastighetsbestånd. Vi erbjuder dig ett varierande arbete med frihet under ansvar samt goda möjligheter till personlig utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en samordnare för våra serviceavrop av teknisk karaktär!

Vi erbjuder dig ett varierande arbete med frihet under ansvar samt goda möjligheter till utveckling. Du kommer att till stor del planera och leda ditt eget arbete utifrån uppdragsgivarens behov vilket kräver att du är drivande, självgående och initiativtagande.

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att utföra kvalitativa avrop på befintliga ramavtal enligt våra processer och planering av åtgärder. Därtill ingår även viss samordning mellan olika yrkeskategorier både internt och externt, inköp av material, kontakt med slutkund samt uppföljning av utförandet och fakturagranskning.

Eftersom driftsäkerhet är vår primära uppgift blir det vid behov naturligt att medverka inom gruppens samtliga ansvarsområden och uppgifter samt att aktivt delta i förbättringsarbete. Arbete utanför ordinarie arbetstid kan förekomma på grund av verksamhetens behov, vi ser dock inte att detta är vanligt förekommande.

KVALIFIKATIONER
Detta är en tjänst för dig som känner ett stort engagemang och stolthet i ditt arbete. Du är van vid och trivs med att arbeta självständigt samt är en lyhörd och god kommunikatör. Då du behöver ett nära samarbete med kunder, leverantörer och kollegor lägger vi stort värde i att du har god samarbetes- och relationskapande förmåga. Vi söker dig som är noggrann och har tålamod i ditt arbete samt ser det som en självklarhet att ge service med hög kvalité samtidigt som du kan hantera många bollar i luften. I tjänsten är det en stor tillgång att ha en analytisk förmåga samt en vilja att se utmaningar som nya möjligheter.

Vi söker dig som ser har vana och erfarenhet av att planera utförande av bygg och/eller installationsteknisk karaktär med många inblandande aktörer samtidigt som du har en god administrativ förmåga. Att ha kul på jobbet är för oss en självklarhet, det är således även viktigt att du ser vikten av detta och är beredd att bidra till ett gott socialt klimat på arbetsplatsen.

När det kommer till de formella kraven välkomnar vi dig med en avslutad treårig gymnasial utbildning och/eller KY/YH-utbildning med inriktning bygg/fastighet alternativt dig som har kunskap och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. God generell teknisk förståelse för funktionerna i vanligt förekommande fastighetssystem samt goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift är krav. Därtill är giltigt B-körkort och god datorvana förutsättningar för tjänsten.

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom komplexa byggnader och system, gärna vårdrelaterat ser vi det som meriterande. Vidare är erfarenhet av att upprätta kalkyler för genomförande av byggtekniska åtgärder och/eller upprätta tidsplaner för genomförande samt vana av att läsa och tolka avtalstexter och att arbeta i Office-paketens program är fördelaktigt.

Vi är måna om att hitta rätt person till denna tjänst och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen med en servicedepå för Öresundstågen, spårvagnsdepå i Lund och planerar för flera nya bussdepåer. Vi är cirka 350 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Sjöberg, rekryterare, GSF rekryteringsce
046-275 27 02
Anna Persson, Enhetschef
040-33 10 64
Marcus Enochsson, Rekryterare
046 - 275 26 93
Karin Falkboo, Rekryterare
046 - 275 27 17
Tony Carlin, Enhetschef Byggproduktion Helsingbo
046-17 10 00
Frida Nordvall, Enhetschef Byggproduktion Kristi
070-3938377
Joanna Moldovan, Rekryterare
046-2752713
Jens Hermansen - Fastighetsområdeschef
0768-87 14 97
Nina Hedgren - Rekryterare (vid frågor om rekryt
046-275 28 52
Malin Kihlman, Divisionschef Affärsutveckling
0768-89 09 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Regionfastigheter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023