Samordnare hemtjänst

Samordnare hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid. 




Beskrivning

Hemtjänsten i Sotenäs söker nu en samordnare.

Hemtjänsten i Sotenäs utgår från Kungshamn men verkar över hela kommunen.  Hemtjänsten ger vård och omsorgsinsatser till personer i deras egna bostäder. En verksamhet där det alltid händer nya saker och den ena dagen inte är den andra lik. Som samordnare är det du som planerar och samordnar insatserna vi utför i brukarnas hem.

Hemtjänsten är en del av Omsorgsförvaltningen i Sotenäs Kommun. 

Arbetsuppgifter

Som samordnare är det du som planerar och samordnar insatserna som ska utföras, du rekryterar personal vid sjukdom och ledigheter och är spindeln i nätet till våra undersköterskor där ute i hemmen. Det är du som samordnare som säkerställer att rätt person är på rätt plats i rätt tid.

Du tar emot sjukskrivningar, ordnar med vikarietillsättning och har kontakt med brukare och anhöriga kring förändringar i planering. 

I tjänsten ingår helgtjänstgöring. 

Arbetet innebär många kontaktytor, både via telefon och personliga möten, varför det är viktigt att behärska svenska i tal och skrift. Detta är ett arbete för dig som tillmötesgående i ditt bemötande och tycker om att stötta och samarbeta med andra. Arbetet innebär att man ska trivas med att anpassa sig till ändrade omständigheter och kunna vara lugn och stabil i pressade situationer. Du måste gilla ett arbete där det ständigt händer saker, ofta oväntade, där du behöver lösa problem och tänka och agera flexibelt. 

Att arbeta strukturerat och ta ansvar för planering på ett effektivt sätt är en förutsättning för att lyckas väl i arbetet.

Kvalifikationer

Det är ett krav att du har erfarenhet av hemtjänst. Du ska ha en kompetens i vård och omsorg som arbetsgivaren finner adekvat. Arbetet kräver god datorvana samt att du behärskar Office-paketet. Meriterande om du har kunskap i våra verksamhetssystem Heroma, Combine och TES. Du måste ha goda kunskaper i svenska språket och ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt vilket kräver att du är flexibel, ansvarsfull, engagerad, strukturerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad samt har en god förmåga att prioritera.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, erfarenhet, tidigare referenser och förmåga att samarbeta och hålla struktur.

Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024