Samordnare inom socialpsykiatrin

Samordnare inom socialpsykiatrin

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med att skapa goda förutsättningar för verksamheterna inom socialpsykiatrin att ge en bra vård? Läs då vidare för att se om tjänsten som samordnare hos oss skulle passa just dig.

Att arbeta i Mariestads kommun är att göra skillnad tillsammans med andra och att utvecklas individuellt. Här behövs och uppskattas alla för det de gör – både av invånare och av arbetsgivare. Varje anställd i Mariestads kommun är en avgörande del i det viktiga arbetet med att ge service och omsorg till invånarna. Mariestads kommun fokuserar på hälsa, utveckling och delaktighet för sina anställda och ser möjligheterna hos varje person. Tillsammans skapar vi grunden för en god stad och utvecklar samhället till det vi vill att det ska vara.

Socialförvaltningen är en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den förmåga som finns hos varje människa. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till de personer vi möter är starka ledord för kvalitet inom socialt arbete i Mariestads kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Socialpsykiatrin innefattar två boenden och mobilt boendestöd för personer med någon form av psykisk ohälsa. Här arbetar man utredande, stödjande och motiverande för att stärka den enskildes egna resurser till ett självständigt liv och ett aktivt deltagande i samhällslivet.

Som samordnare arbetar du med av enhetschefen och planerar det dagliga arbetet tillsammans med personalen. Du kan också ha samarbete med sjuksköterska, biståndsbedömare, brukare och anhöriga. Du kommer främst att arbeta i systemet Medvind med arbetsuppgifter som:
• Självständigt och i samarbete med chef planerar och genomföra schemaläggning utifrån verksamhetens behov
• Genomför schemaändringar
• Är kontaktperson gällande schemafrågor
• Hjälpa verksamheterna med vikarietillsättning och semesterplanering
• Samordnar nya vikariers introduktion

Arbetstiden är förlagd måndag till fredag 06:30-15:30.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har avklarad akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig, exempelvis inom personal, organisation eller administration. Alternativt har du längre erfarenhet från att arbeta med administration och personalplanering.

Till tjänsten söker vi dig som uppskattar utmaningen i att lösa problem, är strukturerad och kan arbeta självständigt. Som samordnare kommer du i första hand att samarbeta med enhetschef, personal/vikarier och lönekontoret. Du kan också ha kontakter med sjuksköterska, biståndsbedömare, brukare och anhöriga. Det är en roll med mycket socialt utbyte, därför ser vi även att du som söker trivs i en sådan funktion och har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemet Medvind och/eller om du har erfarenhet från kommunal eller regional vård.

Körkort är ett krav.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Den som söker tjänst inom socialförvaltningen ska före erbjudande om arbete lämna utdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Kravet på registerkontroll gäller för samtliga, oavsett vilken tjänst inom sektorn som avses, anställningens tjänstgöringsgrad eller period. Den som endast sökt men inte erbjudits tjänsten behöver alltså inte lämna något utdrag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

IFO-chef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
bitr Vård och Omsorgschef Britt Johansson
0501-75 63 60
Enhetschef Bemanningsenheten Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
Individ- och familjeomsorgschef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Sofia Axelsson
0501-756442
Team-ledare Anne-Marie Kjaergaard
0501-75 67 79
Enhetschef Carina Eriksson
0501-756496
Tf Enhetschef Katrin Jedselius
0501-756603
Enhetschef Lena Myrén
0501-756670

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 2, 54286 Mariestad MARIESTAD
None

Postadress

Kyrkogatan 2
MARIESTAD, 54286

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024