Samordnare Leg Personal till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Socialförvaltningens avdelning för Kvalitet och Administrativt stöd söker en samordnare för Leg Personal på en visstidsanställning med chans till tillsvidareanställning som vill ingå i vårt team av kollegor i avdelningen.

Avdelningen består av Kvalitetsteamet där systemförvaltare, MAS, MAR, SAS verksamhetsutvecklare och projektledare ingår samt teamet som du kommer ingå i med samordnare och TES planerare som arbetar i Östra samt mitt Härjedalen inom äldreomsorgen LSS och Legitimerad personal. 

 

Intervjuer sker löpande!

Arbetsuppgifter
Som samordnare för Leg Personal är du ett chefstöd till verksamhetschef och en viktig funktion för personalplanering, lönehantering och andra administrativa uppgifter. Du är även ett stöd till våra medarbetare och en viktig roll för att verksamheterna skall fungera.
 
Vi arbetar i team och som samordnare servar verksamheten gällande daglig drift och resursfördelningen samt personaladministration. Du är ett stöd till medarbetarna inom ditt område och har en övergripande blick över resurser och behov, Du samverkar med dina samordnarkollegor, verksamhetschef, projektledare TES planerare och Resurscentrum gällande bemanning och den dagliga driften för dina enheter. 

Kvalifikationer
Du är flexibel och smidig. Du har förmågan att lösa uppkomna situationer och är en god lagspelare som har bra samarbetsförmågor. 

Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd sedan tidigare.   
God kunskap i Officepaketet och god datorvana är ett krav.

Tidigare arbete med bemanningsplanering är en fördel.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet 

Personliga egenskaper
Vi söker en person som är duktig på att kommunicera och samarbeta med andra såväl internt som externt. Du är noggrann, självständig och van vid att arbeta med många uppgifter samtidigt och  under tidvis högt tempo. Du är stresstålig och du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar och vill vara med och utveckla verksamheten. 

Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, situationer och snabba förändringar hör till vardagen och du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus. Arbetet innefattar mycket kontakt med medarbetare, chefer, anhöriga och brukare som förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt även att du har förmåga att vara flexibel och smidig genom att snabbt lösa situationer som uppstår.

Kontaktinformation
Helena Bredesen, Avdelningschef, 068017752, helena.bredesen@herjedalen.se

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 6 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


31 maj 2024