Samordnare, Mariagården

Samordnare, Mariagården

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Mariagården är en särskilt boende för vård och omsorg som ligger vid natursköna Långberget och har nära till fina promenadstigar. På Mariagården finns 40 lägenheter, 8 av lägenheterna är för personer med en demenssjukdom. På gården finns tillgång till uteplatser och trädgård, rymliga balkonger, gemensam samlingssal med aktiviteter utifrån den boendes behov.

Vi är ca. 35 medarbetare som strävar åt att erbjuda våra brukare ett meningsfullt liv där vi lägger stor vikt på aktivering. Vårt arbetsätt utgår från brukarens behov och genomsyras av kommunens värdegrund. Att alla boende bemöts med respekt och ödmjukhet är viktigt för oss.

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare på Mariagården har du på uppdrag av och tillsammans med enhetschef ansvar för att leda och organisera verksamheten, samt vara behjälplig med administrativa arbetsuppgifter.

I uppdraget ingår att;

• I samarbete med enhetschef verka för en god arbetsmiljö.
• Vara delaktig i rekryteringsarbetet, samordna bemanning på enheten, schemalägga verksamhet utifrån enhetschefs direktiv och verksamhetens behov, godkänna rapporter i bemanningssystemet Personec.
• Aktivt arbeta med heltids som norm, samt samarbeta med andra enheter.
• Samordna kontakter mellan beställare och utförare kring ut- och inflyttning av brukare, uppdateringar i verksamhetssystemet Treserva.
• Agera elevsamordnare, samt planera introduktion av nya vikarier och nyanställd personal.
• Att på uppdrag av ansvarig enhetschef följa upp och genomföra kontroller utifrån verksamhetens mål.
• Vara ett kvalificerat chefsstöd och hantera olika typer av administrativa arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som

• har relevant utbildning inom administration alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig
• har mycket god kunskap i bemanning och planering inom personalintensiv verksamhet
• har mycket god datorkunskap och lätt för att arbete i flera olika system samt god kunskap i Officepaketet
• har erfarenhet av arbetsledning samt kunskap i personalekonomi
• har gedigen arbetslivserfarenhet från äldreomsorgen samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• har hög social kompetens, är kommunikativ och lyhörd
• har erfarenhet och kompetens i att hantera svåra samtal
• är en skicklig administratör
• tycker om att lösa problem
• är förtroendeingivande och har lätt för att skapa kontakter
• har god samarbetsförmåga
• är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik.

Det är meriterande om du är utbildad undersköterska samt har arbetat med timecare planering och timecare pool

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Mona Larsson
0152-29970
Personalvetare Stefan Öhlund
0152-29162
enhetschef Mona Larsson
0152 299 70
personalvetare Lina Svensson
0152 291 64
Gruppledare Lena Andersson
0708 468 068
HR-specialist Katharina Andersson
0152 293 67
Gruppledare Camilla Lager

Enhetschef Mona Larsson
0152-22970
Gruppledare Camilla Lager
0708- 46 80 68
HR-specialist Melissa Ojeda Mayta
0152 293 64

Sammanfattning

Besöksadress

64580
None

Postadress

Nygatan 10
Strängnäs, 64580

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024