Samordnare ref.nr. 130/22

Samordnare ref.nr. 130/22

Arbetsbeskrivning

Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.
Här kommer en unik chans för dig med rätt utbildning och bakgrund att jobba med utveckling i Kalix kommun. I rollen som samordnare jobbar du nära kollegorna och tillsammans driver ni utvecklingsfrågor i olika grupper, på olika områden, utifrån ett kommunövergripande perspektiv.
Till Näringslivsenheten som är en del av Kommunledningsförvaltningen söker vi nu en samordnare.
Näringslivsenheten har uppdraget att arbeta för att:
- Främja utveckling och tillväxt i näringslivet. Hjälpa företag att starta och etablera sig samt växa i Kalix
- Främja entreprenörskap
- Ansvara för företagskontakter, näringslivsaktiviteter, företagsbesök och information till näringslivet
- Marknadsföra kommunen för ökad inflyttning
- Marknadsföra kommunen för att främja nya företagsetableringar
Arbetsuppgifter
Rollensamordnare innebär att du arbetar med olika administrativa uppgifter samt samordnar och följer upp arbetet.
- Koordinera och organisera kalender, konferenser och evenemang
- Samordna olika möten, inklusive researrangemang, agendaplanering och koppling mellan
mötesdeltagare
- Bokningar av möten och minnesanteckningar
- Ansvara för att upprätthålla olika typer av dokument och presentationer
- Söka och samla in data, sammanställa rapporter och följa upp planer och aktiviteter
- Uppföljning av mål och indikatorer
- Delaktig i arbetet med att uppdatera och utveckla näringslivsenhetens information på webben
Dina uppdrag är varierade och kan innebära sammanställ­ning av statistik, omvärldsbevakning, planering och bokning av möten. Du samordnar och deltar i olika utrednings- och utvecklingsuppdrag.

Kompetenser
Till den här rollen söker vi dig som är initiativrik, relationsskapande och serviceinriktad. För att lyckas med arbetet krävs det att du är tydlig och självgående i ditt sätt att arbeta och har god förmåga att hantera förändringar.
Vi söker dig som har en samhällsvetarutbildning eller motsvarande. Du har kunskap om kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Du har en god datorvana och en fördel är om du har arbetat i system som Visma Ekonomi, Office och Stratsys. Som person är du noggrann, strukturerad, har en stark integritet och utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda. Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningen är på 100 %
Provanställning 6 månader kan komma att tillämpas.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2022-09-16
Tillsvidareanställningmed tillträdesdag 2022-11-01eller enligt överenskommelse.
Körkort erfordras.
Kalix kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till anställningen.
Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).  

Kontaktpersoner
Rekryterandechef
Birgitta Larsson
Näringslivschef, Kalix kommun
birgitta.m.larsson@kalix.se
Mobil: 072-242 79 68
Facklig företrädare
Kristina Henriksson
Vision
kristina.henriksson@kalix.se
Mobil: 076-104 88 09
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalix Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Liknande jobb


Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024