Samordnare till Digitaliseringsenheten

Samordnare till Digitaliseringsenheten

Arbetsbeskrivning

Den 1 april 2023 inrättades en ny enhet på IVO, Digitaliseringsenheten. Enheten har två huvudsakliga ansvars- och verksamhetsområden – utveckling av digitala lösningar för att möta kärnverksamhetens behov (tillsyn, tillståndsprövning, analysverksamhet och registerhållning) samt det övergripande ansvaret för myndighetens informationsförvaltning. Enheten ansvarar därmed för:

 


• Utveckling av digitala lösningar avseende IVO:s egen systemutveckling av specifika system och verktyg framtagna för IVO:s verksamhet.
• Det övergripande ansvaret för informationsförvaltningen, vilket omfattar etableringen och utvecklingen av informationshanteringen på IVO.

Enheten söker nu en senior samordnare avseende informationsförvaltningen.

Arbetsuppgifter
Som samordnare kommer du att ha det huvudsakliga ansvaret för att driva koordineringen av informationsförvaltningen på myndigheten. Det handlar om att på kort och lång sikt säkerställa tydliga prioriteringar och leveranser givet behoven, där flera enheter och avdelningar bidrar i arbetet. Eftersom enheten och rollen är ny är arbetet utvecklingsinriktat med många interna kontaktytor. Samarbete, helhetsperspektiv, stegvis utveckling och stegvisa leveranser präglar arbetet vid enheten.

Kvalifikationer

• akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• flerårig aktuell och för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet inom statlig myndighet
• flerårig erfarenhet av projektledning/samordning i utredande verksamhet
• mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och i skrift
• mycket god förmåga avseende kommunikation och problemlösning

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av arbete på Regeringskansliet
• erfarenhet av IVO:s verksamhet
• erfarenhet av verksamhetsutveckling och verksamhetsuppföljning
• erfarenhet av att arbeta nära en myndighetsledning

Vid rekryteringen kommer vi att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. För att lyckas i den här rollen behöver du vara en mycket kommunikativ person med god problemlösningsförmåga och kunna jämka olika perspektiv till en helhet. Du sätter dig snabbt in i nya komplexa frågor och har förmåga att driva frågor både på strategisk och på operativ nivå. Du har ett starkt driv, är självgående och har lätt för att bygga goda relationer. Som person är du därtill en prestigelös lagspelare som trivs med att jobba såväl ensam som tillsammans med andra mot myndighetens mål och prioriteringar.

 

Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö tillsammans med dina kollegor och där bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är tillsvidareanställning och tjänsten avser heltid med placering på en av de orter som IVO har kontor:Umeå, Stockholm, Örebro, Jönköping, Göteborg eller Malmö. Vi tillämpar sex månaders provanställning

Ansök senast 8 september 2023
Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver vad som lockar dig i uppdraget och hur du tänker att du kan bidra. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Ansök senast 8 september 2023.

 

 

 

 

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har drygt 780 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: https://www.ivo.se/
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2023
  • Ansök senast: 8 september 2023

Besöksadress

Solnavägen 4
None

Postadress

Solnavägen 4
Stockholm, 10430

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023