Samordnare till Funktionshinderomsorgen

Samordnare till Funktionshinderomsorgen

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av en framåtlutad inkluderande kommun? Trivs du i en serviceorienterad roll? Då kan det vara dig vi behöver!

Vi söker nu en administrativ samordnare till enheten för administration och utveckling. Du arbetar i ett team med andra samordnare där ni jobbar tillsammans och stödjer varandra. Du har en enhetschef som ansvarar för dig och övriga samordnare och du kommer också att arbeta nära tillsammans med övriga nio chefer inom funktionshinderomsorgen. I funktionshinderomsorgen ingår bland annat boenden enligt LSS och SoL, personlig assistans, socialpsykiatri samt daglig verksamhet och sysselsättning.

Vi erbjuder dig ett varierat arbete i ett härligt gäng! Arbetstiderna är måndag till fredag med flexavtal. Du har också möjlighet till kompetensutveckling, frisvårdsbidrag och semesterväxling.

Vi söker nu en vikarie med start så snart som möjligt, till och med den 31 augusti 2024. Det kan finnas möjlighet till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag som samordnare hanterar du många olika administrativa uppgifter, och du är ett kvalificerat chefsstöd. Arbetet kan bestå av bemanning, schemaläggning, semesterplanering och rapportering i lönesystemet. Samordning av olika förändringsarbeten kan förekomma beroende på hur olika uppgifter fördelas över hela arbetsgruppen. Det ingår även att göra enklare ekonomisk redovisning, statistik och övriga administrativa arbetsuppgifter utifrån uppdrag från ansvarig enhetschef.

Du arbetar nära enhetschef och medarbetare i verksamheten och agerar som "spindeln i nätet".

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har relevant utbildning inom administration alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig,
• har god kunskap i bemanning och planering inom personalintensiv verksamhet,
• har mycket god datorkunskap och lätt för att arbete i flera olika system samt god kunskap i Officepaketet,
• har flerårig arbetslivserfarenhet från funktionshinderomsorg,
• har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du:
• har arbetat minst två år med bemanning, bemanningsekonomi och personalplanering.
• har erfarenhet och kompetens av att ha arbetat i Personec, Time Care Planering, Time Care Pool, TES, Medvind och Treserva.

Som person söker vi dig som:
• har hög social kompetens, är kommunikativ och lyhörd,
• tycker om att lösa problem och har ett utvecklingsorienterat förhållningssätt,
• är förtroendeingivande och har lätt för att skapa kontakter,
• har god samarbetsförmåga,
• är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo utan att det påverkar din förmåga att signalera lugn.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


10 maj 2024

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

8 maj 2024

Arabisktalande kundansvarig LSS

6 maj 2024