Samordnare till HVB/Skyddat boende

Arbetsbeskrivning

Vi är ett skyddat boende för flickor som är- eller riskerar att utsättas för hedersrelaterat våld och förtryck. Målgruppen är mellan 14-20 år gamla. Vi har tillstånd för 9 placeringar på vårt boende. Vi arbetar med rehabilitering, stöd och skydd. Vi arbetar utifrån anknytningsteorin, empowerment, motiverande samtal, KASAM och långsiktighet. Målet är att våra ungdomar ska bli självständiga, har byggt upp ett kontaktnät samt kan klara sig själva i fortsatt boendeform. Vårat skyddade boende erbjuder en frizon och flickorna går i skola, har fritidssysselsättning och ett fungerande aktivt liv. Vi arbetar främst med flickornas inre skyddstänk. Våra uppdragsgivare är Socialtjänsten och vi tar emot både LVU och SoL-placeringar.
Vi har ett sammansvetsat grundteam och kommer att fylla på med ytterligare personal. Samordnaren ansvarar för kontakt med socialtjänst och följer varje enskilds utvecklingsprocess tillsammans med teamet och socialtjänst. Vi söker en socionom eller någon med liknande utbildning (minst 180 hp) och som har minst 1 år tidigare erfarenhet som samordnare på ett boende.


Som person är du ordningsam, trygg och du bör vara insatt i de lagar och riktlinjer som styr en HVB-verksamhet. Du är samtidigt nyfiken, glad, gillar nya utmaningar och vill utvecklas. Du tycker om att strukturera och organisera och är öppen för nya idéer. Det är inget krav att ha jobbat på ett skyddat boende tidigare, men det är en merit. Du tycker om att ha många bollar i luften och trivs med att arbeta med människor ur ett utvecklande perspektiv.


Som Samordnare ansvarar du för planering, ledning och uppföljning av de insatser och aktiviteter som utförs på boendet. Du har kontinuerlig kontakt med våra uppdragsgivare och är med på uppföljningsmöten etc. Du har ett visst personalansvar och handleder personalen i det praktiska arbetet samt i bemötandet av målgruppen.


Som Samordnare ansvarar du även för verksamhetens kvalitetssäkring och följer systematiskt upp de olika delarna i verksamheten.
Du sköter avvikelsehanteringen samt ser till att verksamheten ständigt utvecklas efter de lagar och riktlinjer som finns.


Du ska kunna ta emot placeringsförfrågningar samt vara duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.


Du ska även implementera kvalitetsarbetet i personalgruppen och se till att personal boendets processer och rutiner. Du medverkar även i personalens professionella utveckling.


Du dokumenterar kontinuerligt och rapporterar till verksamhetsansvarig.


Ej manligt sökande på grund av verksamhetens känsliga karaktär och målgrupp.


Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats, därför ser vi helst någon med lång arbetslivserfarenhet inom liknande område.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetsansvarig Zubeyde Syed

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Athena Mitt Nya Hem AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 2 februari 2021

Besöksadress

Skyddad adress
Johanneshov

Postadress

Box 5106
Johanneshov, 12117

Liknande jobb


Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

28 mars 2024

28 mars 2024

Behandlingssekreterare- Sommarvik

Behandlingssekreterare- Sommarvik

28 mars 2024