Samordnare till Kronan på Stödboendeenheten

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj och Gemensamma Resurser.

Socialförvaltningens Vuxenverksamhet ansvarar för det sociala arbetet gällande missbruksvård, psykosociala problem och psykiska funktionshinder för vuxna personer samt deras familjer. Vi är organiserade i fyra block bestående av Utredning/uppföljning, Behandling/stöd, Stödboende och Socialpsykiatrin.

Stödboendeenheten består av tre stödboende och ca 300 andrahandslägenheter. Medarbetarna består av samordnare, socialsekreterare och behandlingsassistenter, sammanlagt 46 medarbetare. Vi har en enhetschef och två sektionschefer.
Vi arbetar på schema: Dag, kväll och natt.


ARBETSUPPGIFTER
På Kronan arbetar vi tillsammans med den enskilde i dennes strävan till ett självständigt liv.
Alla boende ska ha en handlingsplan med tydliga mål och rimliga delmål som utarbetas tillsammans med klient och socialsekreterare utifrån den enskildes egna förutsättningar.
En grundförutsättning för att lyckas i detta arbete är en god relation till klienten.

Som samordnare arbetar du på uppdrag av Sektionschefen och/eller Enhetschefen.

I enlighet med uppdraget ska du:
* samordna arbetet i vardagen, fördela arbetet och ansvara för schemaläggning i delaktighet med kolleger
* vägleda och ge stöd till kolleger, hålla i personalmöten vid behov
* se till att det finns vikarier vid ordinarie personals frånvaro samt vara Sektionschefen och/eller Enhetschefen behjälplig med att attestera i personalsystemet
* se till att rutiner följ och bistå närmsta chefen i introduktion av nya medarbetare

KVALIFIKATIONER
•Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

•Dokumenterad erfarenhet inom sektionsens område

•God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt goda IT-kunskaper.

•Har god förmåga att samarbeta och verkar för ett öppet klimat och ett serviceinriktat förhållningssätt som genomsyrar arbetsplatsens alla delar

•Är medveten om och arbetar i enlighet med nämndens mål och verksamhetens styrkort

•Arbetar för att det sociala arbetet har klientens behov i centrum

•Inom sitt ansvarsområde arbeta för att kvalitetssäkra och utveckla arbetet tillsammans med enhets/sektionschef

ÖVRIGT
Vi erbjuder Dig
• Kollegor som stödjer och arbetar för gemensamma mål
• Medarbetare som har hög grad av kompetens, vilja och energi
• Trevlig arbetsmiljö
• Subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånasportal Fördel Helsingborg.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .
  • Publicerat: 3 maj 2016

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25189

Liknande jobb


31 oktober 2024

31 oktober 2024

31 oktober 2024