Samordnare till Sektionscheferna i Hemtjänsten

Samordnare till Sektionscheferna i Hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med?

Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en serviceinriktad Samordnare som tillsammans med nuvarande samordnare och sektionschefer, vill bidra till en väl fungerande verksamhet och en hållbar arbetsmiljö.
Är det dig vi söker?

Tjänsten som Samordnare är en stödfunktion till sektionschefer i Hemtjänsten och är i hög grad serviceinriktad vilket för med sig ett arbete med varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte är den andra lik. Du är kontaktperson för många internt inom verksamheten men också externt.

Du är en del av sektionschefernas vardag vilket innebär administration, planering och beställning av diverse material. Du kommer även arbeta med mottagsattestering av fakturor.

I det dagliga arbetet har du ett nära samarbete med vår nuvarande samordnare och sektionschefer i Hemtjänsten!

KVALIFIKATIONER
Du har en examen på lägst gymnasienivå och flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från offentlig sektor. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt chefsstöd inom socialförvaltningen. Det är ett krav att du har mycket god datorvana och systemförståelse för digitala verktyg då du kommer arbeta i många olika system, samt att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska, i både tal och skrift. Det önskvärt att du har erfarenhet av Självservice, Treserva och Raindance.

För att trivas hos oss behöver du tycka om att ha många och varierade arbetsuppgifter och det är en förutsättning att du kan arbeta självständigt, är ansvarstagande och har god organisationsförmåga.

Du är flexibel, har lätt att samarbeta och skapar med enkelhet goda relationer. Som person tar du ansvar för ditt arbete och driver det framåt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och en god problemlösare. Viktiga egenskaper är vilja och förmåga att ta egna initiativ, att ge situations anpassat stöd till sektionschefer samt förmåga att snabbt sätta sig in i nya eller förändrade arbetsuppgifter och villkor inom det administrativa området.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för att du som person ska passa in i och bidra i det gäng och den miljö som du kommer att verka inom.

Körkort är ett krav då resor förekommer i arbetet.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vårdadministratör/ Läkarsekreterare

Vårdadministratör/ Läkarsekreterare

13 februari 2024