Samordnare till Tolkverksamheten BAS

Arbetsbeskrivning

Habilitering & Hälsa, Tolkverksamheten för döva och hörselskadade Arbetsuppgifter Inom BAS enheten tar vi emot tolkbeställningar som inkommer från ovanstående grupper via tal- och texttelefon, fax och mail.Vi planerar att inom en snar framtid även ta emot beställningar via bildtelefoni.Tolkbeställningar registreras in i vårt databaserade tolkbokningssystem.Inom BAS enheten samordnas resurserna så att tolkuppdragen blir utförde med god kvalitet och ekonomi.Det innebär att vi planerar in lämplig tolk till uppdraget tar fram eventuellt förberedelsematerial och ser till att tolk vid behov får lämplig förberedelsetid.Vi planerar även in restid samt fördelar de bilar tolkverksamheten förfogar över så at de används så effektivt som möjligt.Bas enheten arbetar med verksamhetens ekonomi och personaladministration.Vilket bland annat innebär arbete med beställning av varor, in och ut fakturering samt ekonomiska beräkningar och prognoser.Arbetet med personaladministration innefattar exempelvis lönerapportering och att godkänna scheman utifrån gällande avtal och arbetstidslagar.Enheten tar också regelbundet fram statistik, sammanställer rapporter och skriver protokoll/minnesanteckningar vid brukarråd eller andra verksamhetsövergripande möten samt är cheferna behjälpliga.Även andra administrativa uppgifter ingår som exempelvis samverkan med andra landstings tolkcentraler, diarieföring och beräkningar och fördelning av kostnader och uppdatering av register.Arbetsuppgifterna kommer till stor del att bestå av att ta emot och registrera tolkbeställningar.Dessutom ska du samverka och dela ovanstående arbetsuppgifter med öövriga medarbetare inom BAS och Tolkverksamheten.Ett utvecklingsarbete pågår inom enheten. Kvalifikationer Att du behärskar svenska och teckenspråk är ett krav eftersom du ska kunna ta emot beställningar på tal, text och bildtelefon.Eftersom tjänsten innebär att du har kontakter med många personer dagligen krävs hög social kompetens och att du är serviceinriktad har ett gott bemötande.Du ska ha god samarbetsförmåga men även kunna arbeta självständigt.Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i team och erfarenhet av utvecklingsarbete.Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt teckenspråk.Det krävs mycket goda datakunskaper.Du ska kunna formulera handlingar, skriva minnesanteckningar/protokoll och utifrån framtagen statistik kunna ta fram diagram och presentationsmaterial.Du bör ha lägst 3-årig gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller ekonomi eller utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vet att du som söker kännetecknas av att du är lösningsfokuserad och har engagemang i allt det du tar dig an.Som person är du självfallet allmänbildad, noggrann och har en mycket god analytisk förmåga.Du trivs då du får arbeta i ett stundtals högt tempo och inom en komplex verksamhet där du kan var med och påverka utvecklingen.Då det förekommer en del resor i tjänsten är B-körkort önskvärt. Övrigt Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.Tom 2010-12-31 är denna tjänst tillfälligt utökad med 25%

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Forslund, förvaltningschef,
0705-91 89 48
Birgitta Arnling, administrativ chef,
0708-16 22 35
Petra Lindsten, HR-chef,
0702-65 27 53
Gunilla Petersson Bergström, Saco,
033-616 26 37, 070-261 10 48
Björn Israelsson, Saco,
031-342 89 00
Kicki Högström, Lärarförbundet,
033-616 25 70, 0708-16 25 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Habilitering & Hälsa
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 29 juni 2010
  • Ansök senast: 20 augusti 2010

Postadress

Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010