Samordnare Turism och Näringsliv

Arbetsbeskrivning

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvård på arbetstid.

Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.

Skinnskattebergs kommun tillhör Finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.

Välkommen till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!

Skinnskattebergs kommun söker en medarbetare till en ny tjänst som Samordnare för en verksamhet som innefattar kommunens arbete inom Turism, Näringsliv och Information.
Rollen kräver ett stort kommunikativt handlag, likaså mycket god känsla för utveckling och service.
Grunden i denna verksamhet är varumärkesarbetet ? målbilden är att skapa de bästa förutsättningarna för briljanta besök och frodigt företagande.
Tjänsten kommer att dels hantera samordning, främjande och uppmärksamhet kring näringslivsfrågor som berör Skinnskattebergs kommun och dels ansvara för handläggning, kommunikation och utveckling av kommunens besöksmål och aktiviteter.
Tjänsten tillhör sektor Näringsliv och Utveckling.
I arbetsuppgifterna för dig som Samordnare ingår bland annat budget-, analys och planeringsarbete liksom upprättande och uppföljning av vissa styrdokument samt avrapportering. I tjänsten ingår även att fortlöpande hantera utbildning och kommunikation internt och externt rörande dessa frågor. Det innefattar bland annat produktion av text och bild både till tryckt och digital media, uppdatering och publicering på webbplatser och sociala medier, strategisk assistans till medarbetare, kontakter med media samt att ingå i mötesformer och representera Skinnskattebergs kommun där det är väsentligt för uppdraget. Du har goda kunskaper i MS Office och erfarenhet av att arbeta i Adobe Indesign. Att vara serviceinriktad både externt och internt är en självklarhet.
Vi söker dig som har utbildning från högskola/universitet med utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du ska känna stort engagemang för både företagsamhet och företagande. Du brinner för samhällsutveckling och du behöver ha lätt för att möta, samverka och kommunicera med kollegor, myndigheter och allmänheten. Det betyder att du behöver känna dig bekväm att tala inför andra, vara kreativ, initiativtagande, tydlig och lösningsfokuserad. Du behöver tycka om att vara generalist, snarare än specialist i ditt arbete.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort klass B - Bil.

Eftersom vi sköter rekryteringen i egen regi undanber vi oss alla erbjudanden om annonsförsäljning och liknande erbjudanden om rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

sektorschef Arne Hjorth
0222-451 23
VISION Raili Gustavsson
0222-45135
Personalchef Linda Ahlsén
0222-45189
Miljöinspektör Anna Jansson
0222-451 05
Miljöinspektör Mikael Eriksson
0222-451 09
Miljöinspektör Siv Björkbacka
0222-451 28
rektor Ylva Åkerberg
0222-451 26
Lärarförbundet Marianne Georgsson
0222-45199
sektorschef Per Österberg
0222-451 16
enhetschef Bodil Frölich
0222-45115

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skinnskattebergs kommun Skinnskatteberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 maj 2016

Besöksadress

Kyrkvägen 7
None

Postadress

Kyrkvägen 7
Skinnskatteberg, 73922

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024