Samordnare/planerare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härjedalens kommun!

Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. 

Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: flyttahit@herjedalen.se eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. 



Vill du ha en central roll i att säkerställa att våra verksamheter fungerar smidigt varje dag?

Vi söker en vikarierande samordnare/planerare som vill bidra till ett effektivt stöd, bemanning och planering inom socialförvaltningen. Som samordnare/planerare blir du en nyckelperson i vår dagliga drift. Du arbetar i ett team med andra samordnare och planerare för att säkerställa att verksamheterna får det stöd de behöver.

Urval och intervjuer sker löpande; tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag innebär bland annat att:

- Planera och samordna bemanning och insatser för att säkerställa kvalitet i verksamheten.

- Stötta chefer och medarbetare i frågor kopplade till planering och bemanning.

- Arbeta i flera verksamhetssystem för att hantera personalredovisning, schema, planering och beställningar.

- Bidra till en effektiv resursfördelning för att möta brukarnas behov.

Kvalifikationer
- God datorvana.

- B-Körkort.

Erfarenhet av planerings- och bemanningsarbete, gärna inom socialt arbete, är meriterande.

Personliga egenskaper
- Du har ett strukturerat arbetssätt, är lösningsfokuserad och har en god förmåga att samarbeta.

- Du trivs i en roll där du behöver vara flexibel och ha förmåga att prioritera utifrån verksamhetens behov. 

- Du är smidig, stresstålig och kan snabbt lösa situationer som uppstår.

Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, tätt samarbete med olika funktioner och snabba förändringar hör till vardagen och där du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktinformation
Anneli Stenberg, Ombud vision, anneli.stenberg@herjedalen.se

Belinda Härjebäck, Enhetschef, 0680-16173, belinda.harjeback@herjedalen.se

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2025
  • Ansök senast: 14 april 2025

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010