Samordnare/planerare till hemtjänsten i Lekebergs kommun

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut. Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära. Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en planerare/samordnare till vårt team inom hemtjänsten. Denna tjänst passar dig som önskar ett roligt och varierat arbete där ingen dag är den andra lik.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• schemaläggning
• planering av insatser där medarbetare planeras ut efter grupptillhörighet
• kontakt med HSL
• kontakt med anhöriga
• redovisning av fakturaunderlag
• kontering och attestering av fakturor.

I denna roll ingår dessutom att vara ett administrativt stöd till enhetschefen för hemtjänsten. Du kommer att vara behjälplig i alla förekommande arbetsuppgifter som ingår i en samordnarroll dvs. allt från personalärenden, dokumentation, driva förändringsarbeten etc.

I tjänsten ingår även att vara administratör för vårt larmsystem. Du kommer dessutom att vara delobjektsspecialist för vårt schema- och bemanningssystem Multiaccess. Detta innebär att dagligen arbeta med att hålla systemet uppdaterat.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• har gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• har goda kunskaper i Officepaketet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i planerings- och schemaverktyg och/eller inom hemtjänst.

Vi ser gärna att du har kunskap om larmsystem samt erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare. Det är önskvärt att du har goda kunskaper i journalföring.

För tjänsten behöver du ha förmåga att kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det krävs att du är strukturerad, kommunikativ och flexibel. Vi förväntar oss att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande gentemot dem du kommer i kontakt med. Vi ser också att du är social och har en god samarbetsförmåga. Du är engagerad, nyfiken på nya lösningar och uppskattar utmaningar. Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra i ett team men har samtidigt inga svårigheter att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun, Hemtjänsten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 4 februari 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

3 maj 2024

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

14 maj 2024