Samordningsansvarig till förvaltningssektionen

Samordningsansvarig till förvaltningssektionen

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av arbetsplats
Du kommer tillhöra gruppen Fastighetsförvaltning Nationella avdelning tillsammans med 12 st kollegor. Fastighetsförvaltningssektionen ansvarar för drift och underhåll i befintligt lokalbestånd och har kontinuerlig dialog med hyresvärdar och polisens verksamheter som använder lokalerna. Sektionen är organiserad i sex grupper: Syd, Väst, Öst, Stockholm, Bergslagen och Nord/Mitt. Grupperna ansvarar för respektive geografiskt område vilket också inkluderar nationella avdelningar.
Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, allt från vanliga kontorslokaler till speciella funktionslokaler som t.ex. datahallar, lokaler för förvaring av tjänstehundar, skjutbanor, arrestavdelningar, rum för vapenförvaring, arkiv, forensiska stationer och lab, m.m.
Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs gärna mer om polisen och våra förmåner på https://polisen.se/erbjudande. Fastighetsförvaltningssektionen är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Du kan läsa mer om Ekonomiavdelningen på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/
Arbetsuppgifter
Som samordningsansvarig kommer du i tidigt skede delta i utvecklingsprojekt/initiativ som ska rullas ut nationellt i hela landet. Det kan handla om nya funktioner eller ny teknik som har en lokalpåverkan i befintliga lokaler alternativt nya verksamheter som behöver etableras i nya tillförhyrningar.
Du kommer ha ett samordningsansvar och deltar i arbetet med utformning kring säkerhet, fastighetsteknik, IT, etc för att omsätta verksamhetens behov till ett lokalförsörjningsprojekt.
Samordningsansvariga kommer förutom att delta i pilotprojekt, dokumentera och informera/utbilda kollegor vid införandet nationellt i våra sju regioner. Vidare kommer du agera bollplank vid deras etableringar och vara informationsbärare samt säkerställa att införandet sker på ett enhetligt sätt.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare, byggnadsingenjörer, jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen samt med verksamheten.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån ett lokalförsörjningsperspektiv delta i processägarnas utvecklingsarbete
Delta i pilotprojekt och vara informationsbärare kring dessa
Offertförfrågningar, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Utifrån hyresgästperspektivet säkerställa att lokalerna är verksamhetsanpassade
Ansvara för att följa upp och återrapportera de utvecklingsprojekt/initiativ som rullas ut nationellt

Eftersom det är en ny roll inom förvaltningssektionen så finns stora möjligheter till att själv påverka rollens utveckling.
Resor ingår i arbetet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Yrkeserfarenhet och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare, fastighetsingenjör) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
B-körkort (manuellt)
Goda IT kunskaper
God administrativ förmåga

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av hyresavtal
Erfarenhet av projektledning, framförallt mindre ombyggnationer/lokalanpassningar
Erfarenhet av byggentreprenader
Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet/offentlig verksamhet

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm, Göteborg, Malmö eller Linköping. Annan ort kan vara möjlig efter dialog med rekryterande chef
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28 november 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A647.764/2023 i mailets ärendemening.
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
För fullständig annons: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/20232/november/samordningsansvarig-till-forvaltningssektionen/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 28 november 2023

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024