Säsongspersonal till boutiquehotell i Gränna

Arbetsbeskrivning

Hotel Amalias Hus - ett fyrstjärnigt boutique- och konferenshotell perfekt för en romantisk weekend eller en förstklassig konferens. Samtliga rum och sviter är individuellt och tidsenligt inredda med ett charmerande uttryck som inte lämnar någon oberörd.

Hotellet ägs och drivs av paret Caroline Larsson och Per Syrén som de senaste två åren har satsat hårt på att utveckla företaget både vad gäller kvalité och service. Kundsegmenten innefattar såväl den privata marknaden som företagssidan med konferenser och affärsresenärer där konferenser är ett växande segment som de senaste två åren har dubblerats.

Vi vill utmärka oss för vårt goda värdskap och höga servicenivå i kombination med ett vårt goda kök och unika miljöer.


Sommaren är snart äntligen i Gränna och vi söker nu med ljus och lykta efter de sista medlemmarna till vårt team.

Vi söker dig som är glad, utåtriktad, driven och serviceminded, har hög stresstålighet, hatar att sitta still, har ett öga för detaljer och ser oss som ett spännande sommaräventyr. Givetvis är såväl erfarenhet som utbildning ett plus i kanten men det är viktigare att du har så fingertoppskänsla för värdskap och service. Vi ger dig gärna den träning och utbildning som du behöver.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. receptionsarbete, bokning via telefon och mail, incheckning / utcheckning av gäster, dukning av matsal, servering, städning av kök och restaurangutrymmen m.m. Under eftermiddagar och kvällar sker arbetet i stor del i hotellets restaurang varpå tidigare erfarenhet av servering, värdskap och dryckeskunskap är meriterande.

Eftersom vi är ett litet men tight team i personalen så krävs det att du är smidig och social. Vi hjälper alla till med allt för att verksamheten ska funka så det är viktigt att du sätta ära i att ge excellent service och är representativ. Vi sätter alltid våra gäster och deras upplevelse i centrum, oavsett tjänst och arbetsuppgifter.

Vi som idag stolt arbetar på Hotel Amalias Hus tycker om att utvecklas och har ett stort engagemang för det vi gör. Även om vi har högt i tak så tar vi vårt arbete på största allvar då samtliga av oss strävar efter att ge våra gäster den allra bästa service och upplevelse av vår produkt. Vi vill ha dig som är en frisk fläkt och driver dina kollegor framåt med positiv anda.

Lönen är avtalsmässig. Startdatum är så snart som möjligt. För rätt personer finns även möjligheten att vi förlänger anställningen i höst och ger dig en tillsvidareanställning.

Vi ser fram emot att träffa dig!

Övrig information:

• Vi har flera tjänster som vi söker medarbetare till. Det finns möjlighet till både heltid och deltidstjänst.

• Du behöver kunna flytande svenska i både tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska då vi dagligen har internationella gäster.

• Om du inte bor i Gränna så behöver du ha möjlighet att ta dig till och från Gränna oberoende av kollektivtrafiken.

• Arbetstider varierar mellan ca 06.00 - 24.00.

• Start snarast möjligt


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Kontaktpersoner på detta företaget

Caroline Larsson

Caroline Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hotel Amalias Hus Gränna
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast
  • Deltid Tills vidare
  • Publicerat: 16 juni 2015

Besöksadress

Brahegatan 2
None

Postadress

Brahegatan 2
Gränna, 56332

Liknande jobb


Servering / Bar

Servering / Bar

17 april 2024

17 april 2024

Servitör/Servitris

16 april 2024