Schemaläggare

Arbetsbeskrivning

3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3. Vi söker en[schemaläggare till Operational Management inom Customer & Loyalty. Teamet[som du kommer arbeta i består av 4 personer som [ansvarar för bemanningsplanering, schemaläggning och operativ uppföljning av kundservice för privatkunder och företagskunder samt de kundlojalitetsstödjande verksamheterna ("Save desk", "Retention sales" och "Welcome & Date calls"). Som[schemaläggare arbetar du med att schmalägga våra medarbetare som arbetar mellan kl 07.00 och 23.00 under veckans alla sju dagar på ett rullande schema. Du ansvarar också för att utveckla metoder och processer för schemaläggningen Gruppens resultat mäts på mål avseende servicenivå till kund i kundservice och lojalitetsavdelningarna samt kostnadseffektivitet i den mycket personalintensiva verksamheten. Vi ser gärna att du har följande bakgrund:[ * Akademisk examen * Erfarenhet av schemaläggning av stora personalgrupper * Vana att arbeta i schemaläggnings/bemanningsplanerings-system (eWfm, Teleopti el. likn.) * Kunskap om köteori (Erlang) för bemanningsbehov i call center verksamhet * Grundläggande matematisk statistik * Övergripande arbetsrättsliga kunskapet * Microsoft office (Excel, Outlook, power point) Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


2 juli 2009

2 juli 2009