Schemaläggare

Arbetsbeskrivning

3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3. På 3 är vi hängivna uppgiften att ge våra kunder den bästa servicen och att proaktivt driva lojalitetsskapande aktiviteter. Customer & Loyalty Operations är den avdelning där vi planerar och följer upp detta arbete bla genom att löpande säkerställa rätt bemanning i vårt eget kundkontaktcenter för att ge våra kunder snabbast möjliga service oavsett fråga. [ Vi söker nu en Schemaläggare ("Planner") med ansvar för löpande schemaläggning av all personal som arbetar med kundsupport för såväl våra företagskunder som privatkunder samt de grupper som genomför kampanjer till befintliga kunder. Som schemaläggare ansvarar du för att all tillgänglig personal schemaläggs på ett optimalt sätt, utifrån kompetens, öppettider och förväntad efterfrågan från våra kunder. Arbetsuppgifter: - [[[[[[[[ Schemaläggning och planering av semestrar, storhelger, utbildningar och andra aktiviteter - [[[[[[[[ Hantering av oplanerade avvikelser från ordinarie schema genom att snabbt göra nödvändiga justeringar i gjord planering och verka för att kalla in extrapersonal - [[[[[[[[ Utveckling av våra metoder och processer för bemanningsplanering och schemaläggning - [[[[[[[[ Agera som "superuser" för vårt schemaläggningssystem och ansvara för att skriva lathundar och utbilda alla berörda medarbetare i verksamheten i hur systemets funktioner används. - [[[[[[[[ Vällkomma våra nyrekryterade och introducera vår schemastruktur för dem. - [[[[[[[[ Beräkna bemanningsbehov i samråd med analytiker och gruppchef. [ Du ingår i en grupp med ansvar för taktisk planering och uppföljning och du kommer ha ett nära samarbete med utbildningsansvariga, analytiker, driftledning, teamledare, HR och avdelningschefer inom hela Customer & Loyalty Operations. Gruppens resultat mäts på mål avseende service-nivå till kund i kundservice och lojalitetsavdelningarna samt kostnadseffektivitet i den mycket personalintensiva verksamheten. [Önskad_erfarenhet: - [[[[[[[[ Erfarenhet av schemaläggning av stora personalgrupper - [[[[[[[[ Kunskap om köteori (Erlang) för bemanningsbehov i call center verksamhet - [[[[[[[[ Microsoft office (Excel, Outlook, power point) - [[[[[[[[ Kunskap om html dvs skapa/underhålla hemsidor - [[[[[[[[ Akademisk examen - [[[[[[[[ Grundläggande arbetsrättslig kunskap - [[[[[[[[ Engelska i tal och skrift [Lämpliga_personliga_egenskaper: - [[[[[[[[ Analytisk - [[[[[[[[ Pedagogisk - [[[[[[[[ Administrativt noggrann - [[[[[[[[ Självgående - [[[[[[[[ Förändringsbenägen - [[[[[[[[ Kommunikativ och social - [[[[[[[[ Stresstålig - [[[[[[[[ Iderik och lösningsorienterad [

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006