Schenker AB söker kommunikativ IT Department Controller

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Är du ekonom med intresse för kvalitetsstyrning och kommunikation? Då kan det här vara rollen för dig!

DB Schenker IT, kluster Sverige/Danmark, söker nu en engagerad Department Controller som, utöver en naturlig hemvist inom finansiell kontrolling, kan tänka sig bredda sin repertoar med att förvalta processer relaterade till IT validering (GDP), audits samt kommunikation. I denna roll kommer du ingå i stabens IT Governance team vars supporterande och styrande uppdrag naturligt kommer medföra en tät dialog med såväl IT ledningsgrupp men även stabens Service Managers.

Vår kluster IT organisation består idag av 90 dedikerade och kunniga medarbetare som dagligen projekterar, utvecklar, förvaltar och supporterar IT tjänster för att stödja kärnverksamhetens behov. Med en expansiv och växande kärnverksamhet är förväntningarna högt ställda att IT växer i takt vilket bådar för en spännande resa!

Ditt uppdrag:

* Analysera, och i samråd med kollegor, följa upp och säkerställa klustrets IT´s finansiella resultat
* Styrning av projekt, tjänster och kostnadscenter
* Supportera ansvariga chefer inom kluster IT med uppföljning ur finansiell och kvalitativ synvinkel
* Vara stöd vid konterings- och faktureringsfrågor
* Kommunicera och förklara finansiellt utfall
* I nära samarbete med kollegor, förvalta och vidareutveckla processen för validering GDP
* I samarbete med övriga på IT Goveranance, etablera strategi för intern kommunikation samt implementation
* Aktivt representera staben vid interna interna/externa audits

Om dig:

* Adekvat utbildning inom ekonomi, och/eller kommunikation/IT
* Erfarenhet inom ekonomi- och kvalitetsstyrning i stora organisationer
* Du är kommunikativ, pedagogisk och affärsmässig
* Strukturerad och ordningsam
* God SAP och Microsoft Office vana.
* Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

* Tidigare erfarenhet av globala organisationer
* Erfarenhet av arbete inom, GDP - Good Distribution Practice
* Erfarenhet av intern kommunikation
* Erfarenhet av interna/externa audits
* Erfarenhet av Microsoft Power BI

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidaretjänst med placeringsort Göteborg.

Har du frågor till tjänsten kan du kontakta Head of IT Governance, Kemal Posder: 0721-43 65 84, (SMS:a gärna eller lämna meddelande via Office Teams så att vi garanterat etablerar kontakten).
Skicka gärna din ansökan senast 2/6. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 2 juni 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Interim Business Controller 50% i Bålsta

Interim Business Controller 50% i Bålsta

30 april 2024

29 april 2024

26 april 2024

26 april 2024