SCM Coordinator till Samsung

SCM Coordinator till Samsung

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för digital försäljning och strävar efter att hitta lösningar på unika problem? Vill du arbeta i en dynamisk, ung och multikulturell miljö? Gå med i Samsungs snabbfotade e-handelsteam!

OM TJÄNSTEN
Allt som görs på Samsung drivs av en orubblig passion för excellens – och ett kompromisslöst engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabbrörliga globala ekonomi är förändring en konstant och innovation en avgörande faktor för företagens överlevnad. Precis som bolaget gjort i över 80 år, riktar de blicken mot framtiden och förutser marknadens behov och efterfrågan för att styra vårt företag mot långsiktig framgång.
Som Senior Customs Specialist kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa att vi behåller vår marknadsledande position och fortsätter att förenkla och berika konsumenternas liv.

Som SCM-koordinator kommer du att ansvara för produktförsörjningen från Samsungs fabriker till den nordiska marknaden. Du kommer att arbeta med efterfrågeprognoser, inköp samt samordning av olika frågor och informationsflöden mellan den nordiska verksamheten, Samsungs huvudkontor i Korea och fabrikerna. Syftet är att ge bästa möjliga stöd till försäljningsteamet och samtidigt maximera den operationella effektiviteten.

Du erbjuds
Ett utvecklande och spännande uppdrag och en ledande aktör!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Uppdatera och hantera försäljningsprognoser
* Följa introduktionsplaner för nya modeller och kanalval
* Övervaka produktlivscykeln i samarbete med produktchefer
* Ansvara för inköp från fabriker (rätt kvantitet, tidpunkt och pris)
* Följa upp produktions- och leveransstatus samt hantera eventuella problem
* Rapportera till huvudkontoret i Korea (ex. försäljningsavvikelser, efterfrågestatus, dagliga operativa frågor)
* Analysera orsaker till låg prognosprecision sam samordna åtgärder för att rensa äldre lager


VI SÖKER DIG SOM
- Har en examen inom företagsekonomi, logistik, SCM eller motsvarande relevant inriktning
- Har mycket god arbetslivserfarenhet inom SCM, logistik, inköp eller liknande som bedöms relevant
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Mycket goda kunskaper i Excel
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2025
  • Ansök senast: 6 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Account Manager

28 september 2010

Planerings-/logistikchef

12 februari 2010

30 april 2010

11 november 2021