Second Line Support

Second Line Support

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

I rollen som Second Line supporttekniker kommer du arbetar med att lösa olika typer av IT-ärenden främst via deras ärendehanteringssystem samt rapportera tillbaka till 1st-line. Exempel på IT-ärenden kan vara felsökning av mjuk- och hårdvara. I rollen ingår även att analysera, skapa och hitta felsökningsstrategier samt ägandeskap av rapporterade incidenter. Du kommer att dokumentera/rapportera alla ärenden där all dokumentation skrivs på engelska i deras interna system. Teamet du kommer ingå i består idag av sex personer.

Din profil:

För att passa i rollen söker vi dig som är tekniskt kunnig med tidigare erfarenhet av att arbeta i en servicedesk och hanterat IT-relaterade ärenden. Du är driven, har hög samarbetsförmåga samt är initiativrik.

Vidare söker vi dig som har:

- 3 års arbetslivserfarenhet av 1st-linesupport.
- Kunskaper i Azure och Office365.
- Erfarenhet av att ha arbetat i ärendehanteringssystem.
- Stort IT-intresse.
- God datorvana.
- Svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande:

- Goda kunskaper inom ITIL


Mer om tjänsten:

- Start: omgående.
- Omfattning: Vikariat fram till sista december 2021.
- Arbetstid: Vardagar 8-17.
- Placering: Stockholm. Arbetet sker i dagsläget på distans.


Urval sker löpande så skicka din ansökan redan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Envoke Talent AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 21 augusti 2021

Postadress

Kista Entré
KISTA, 16440

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024