Second line support - kundärenden

Second line support - kundärenden

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om tjänsten

Hos oss är alla lika olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100 procent förnybar och återvunnen energi senast år 2025. Det är ingen liten ambition och för att kunna nå dit krävs människor som vill göra skillnad och bryta ny mark.

Avdelningsbeskrivning

E.ON:s solcellsverksamhet skapar förutsättningar för energiomställningen tillsammans med våra kunder där vi möjliggör för dem att vara med och tillföra förnybar Solel i energisystemet. Vi har tagit ett helhetsgrepp om värdekedjan och är verksamma inom flera kundsegment där vi t.ex. erbjuder helhetslösningar för konsumenters villatak, kundanpassade industrilösningar, solcellsparker och grossistverksamhet. Solcellsaffären är på stark tillväxt och teamet präglas av en entreprenörsanda med hög förändringstakt.

Arbetsuppgifter

Med kunden i fokus kommer du arbeta med att förenkla och förbättra vardagen för våra kunder med hjälp av din support.  Som second linesupport tar du hand om våra lite mer komplicerade ärenden före, under och efter installation av solceller. Du stöttar dina kollegor i first line och har även en god dialog med vår kundombudsmannafunktion. Du kommer att arbeta med erfarenhetsåterföring in i verksamheten för att driva vår organisation framåt - allt för att göra våra kunder nöjda med sitt val av solcellsleverantör.

Vi söker

För att ha rätt förutsättningar och för att lyckas i rollen ser vi att du har arbetet i minst två år med liknande arbetsuppgifter. Som person har du ett strukturerat tankesätt med uppmärksamhet på detaljer. Du är tekniskt kunnig, en riktig lagspelare samt talar och skriver svenska och engelska flytande.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Malin Olin – 0722 142 190

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energiinfrastruktur AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 6 april 2023

Liknande jobb


Security Manager to Saab

Security Manager to Saab

8 maj 2024