Second Line Support RTS Cloud, Örebro

Arbetsbeskrivning

RTS

RTS är en oberoende och rådgivande partner inom IT-infrastruktur. Med spetskompetens inom IT och digitalisering möjliggör vi för företag och organisationer att skapa en mer hållbar och framgångsrik verksamhet. Vi har över 160 medarbetare med kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg och Örebro. Med stor passion för IT och för att sätta kunden i fokus motiverar vi varandra att hela tiden ligga i framkant och vara ledande i branschen.

Idag har vi ett helhetserbjudande inom IT infrastruktur som består av fyra affärsområden där Professional Services, Solutions, Technology Platforms kompletterar vårt erbjudande inom Cloud.

Om rollen

Detta är ett konsultuppdrag som tekniker på Second Line Support där du inledningsvis blir anställd som konsult med provanställning 6 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra finns mycket goda möjligheter till en långsiktig anställning hos RTS Cloud.


Dina arbetsuppgifter:

- Hantera eskalerade ärenden i vårt ITSM-system.
- Hantera ärenden via telefoni vid behov.
- Felsökning av samtliga inkommande ärenden
- Eskalera ärenden vidare i organisationen.
- On-site support vid behov. Resor kan förekomma.
- Patcha servrar i servicefönster utanför ordinarie kontorstid.
- Dokumentation av rutiner i kunskapsdatabas.
- Kunskapsöverföring till firstline genom feedback.



I rollen som Second Line support-tekniker kommer du att tillhöra andra linjens servicedesk. I teamet arbetar fyra andra supportmedarbetare och en teamleader. Din primära arbetsuppgift är att agera och ta fullt ägarskap över de ärenden som inkommit till Second Line. Hela vår support agerar SPOC (Single Point of Contact) för RTS Clouds kunder.

Krav och kriterier

- God kunskap inom IT, användarmiljöer (PC, Mac, mobil)
- God kunskap om Microsoft Active Directory Administration
- God kunskap om Office 365/Exchange
- God kunskap om nätverk, skrivare och annan kringutrustning
- God kunskap om hårdvara, klient samt mjukvara
- God kunskap om Windows OS (Klient och server)
- God kunskap och erfarenhet om ITIL
- God vanana av teknisk dokumentation av instruktioner
- Minst 1 års erfarenhet av liknande roll inom IT
- Körkort


Vi tror att du är en problemlösande person som självständig och flexibel i ditt arbete. Då du jobbar med våra viktiga kunder är det viktigt att du är serviceminded, tar ansvar för ditt arbete och har ett strukturerat och ödmjukt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Vad erbjuder vi dig?

Arbetsplats och kultur

RTS´s mission är att skapa framgång för medarbetare, kunder och partners. Genom att löpande jobba med kompetensutveckling, tex med anpassade utbildningar och certifieringar hos deras strategiska tillverkare, säkerställer RTS att de hela tiden har rätt kompetens deras våra uppdrag.

Hos RTS får du stora möjligheter att själv påverka din egen utveckling då de kontinuerligt arbetar med kompetenshöjande aktiviteter och anpassade utbildningar för att hela tiden stärka deras medarbetares kompetens. RTS´s kultur präglas av en härlig familjekänsla där de har kul tillsammans, båda på och utanför jobbet.

Värdeord

- Passion
- Glädje
- Kompetens


Läs mer om att arbeta på RTS här.

https://careers.rts.se/

https://careers.rts.se/)Övrigt

Start: Omgående eller efter överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placering: Örebro

Anställning: 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Eva Rosengren Head of Support på RTS Cloud, eva.rosengren@rts.se. Vi arbetar löpande med processen vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RTS
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Liknande jobb


Supporttekniker

Supporttekniker

19 januari 2023

18 januari 2023

Systems Support

18 januari 2023