Second Line supporttekniker

Second Line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Edsbyverken har funnits sedan 1899 och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen Fanett, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden. Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.

Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt Svanen.

AB Edsbyverken ingår i Edsbyn Senab koncernen som har kontor i Sverige, Norge, USA och Kina.

Vi söker nu en Second Line Supporttekniker till vårt kontor i Edsbyn för att stödja våra medarbetare med IT-relaterade frågor. Som en del av IT avdelningen jobbar du från Edsbyverkens kontor i Edsbyn men med hela koncernen Edsbyn Senabs IT-miljö. Edsbyn Senab IT befinner sig i en intensiv utvecklingsfas för att bygga framtidens IT-plattform. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med att ta koncernens IT till nästa nivå. Är du en ansvarstagande problemlösare, en pedagogisk och driven person som gillar att hjälpa och utbilda inom IT, är du den vi söker.

Tjänsten som Second Line Supporttekniker innebär att du hjälper medarbetare med att använda våra dataprogram, du löser fel i program, system och datorer. Du arbetar även med att åtgärda problem med infrastruktur på kontoren i form av nätverk, skrivare, klientdatorer och konferensutrustning. Du hjälper medarbetare både fysiskt på kontoret och över telefon eller videomöten. Många frågor löser du direkt, mer komplicerade frågor kräver längre och mer fokuserat arbete, kanske i samråd med andra kompetenser.

Du kommer ingå i ett kompetent team som driver olika utvecklingsprojekt för att hela tiden kunna erbjuda en attraktiv och användarvänlig digital plattform för våra affärer och arbetsplats till våra användare.

En del resor inom Sverige kommer att ingå i tjänsten.

Vi ser att du har en utbildning inom IT och/eller har jobbat på en IT-avdelning i minst 4 år och har följande kunskaper.

Krav

- Grundläggande kunskaper inom Active Directory, Microsoft 365 och Windows.


- Goda kunskaper om hårdvara, både Mac och PC.
- Goda kunskaper i Microsoft 365, Windows OS samt Mac OS


- Grundläggande kunskaper inom skrivarhantering.
- Erfarenhet av M365 suiten inkl Sharepoint
- Erfarenhet av kund eller användardialog, gärna som second eller third line support




Meriterande

- Kunskaper inom server OS och IT-infrastruktur
- Kunskap inom databaser, SQL, NoSQL etc
- Erfarenhet inom PHP, HTML och jQuery.




För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är en social och driven person som är nyfiken och intresserad av hur tekniska lösningar kan hjälpa människor att utveckla sitt arbetssätt och bli mer effektiva. Du är pedagogisk och har lätt att ta till dig och se andra människors behov av support.

Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% och vi tillämpar provanställning i 6 månader. Tjänsten är placerad i Edsbyn.

Sista ansökningsdag är den 30/4. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Edsbyn Senab strävar efter mångfald, såväl när det gäller könstillhörighet, som
etnicitet och religion. Det är din personlighet, dina kompetenser och erfarenheter som är avgörande för oss.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johan Selberg Chef Strategisk Affärsutveckling & IT på telefon 0765-335155 alt. johan.selberg@senab.com

Har du frågor om Edsbyverken eller Edsbyn Senab är du varmt välkommen att kontakta HR-direktör på Edsbyn Senab, Carina Tillman på carina.tillman@edsbynsenab.com



Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Edsbyn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024