Second Line Supporttekniker

Second Line Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Kundanpassade lösningar till hög kvalitet, duktiga konsulter och en tillgänglig IT-support. Utöver det även en lång rad av tjänster och produkter. Det gör CloudPro till ett självklart val av partner för outsourcing av IT i Karlstad och Värmland. Vi har egna moderna datacenter som är hjärtat i vår verksamhet.

CloudPro säkerställer att företag och dess medarbetare har tillgång till affärskritisk infrastruktur och digitala arbetsplatser. Vår leverans sker från publika eller privata molntjänster och hybrider däremellan, hela vägen från förstudie till slutanvändarsupport.

Vår verksamhet vilar på våra medarbetares höga kompetens och nyfikenhet. Tack vare det kan vi ha blicken riktad framåt för att alltid utveckla oss själva och våra kunder.

CloudPro är en del av koncernen CombinedX där varje bolags spetskompetens bidrar till att digitalisera Sverige.

Som supporttekniker hos CloudPro är du en viktig person i relation med företagets kunder. Eftersom du ofta möter människor i en situation av frustration och problem är det viktigt med hög grad av social kompetens, servicekänsla och förmåga att kommunicera med användaren på användarens nivå och naturligtvis att du har en grundläggande teknisk IT-kompetens.

Du jobbar i ett team som stöttar varandra men har också en hög grad av självständighet då du ingår i helpdeskverksamheten med utökade öppettider och jour då du, till och från, ensam bemannar funktionen. Då funktionen kräver överlämningar är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och proaktivt hjälper andra i organisationen att förebygga större fel eller incidenter hos våra kunder.

Till och från vid behov, kommer du också stötta och hjälpa konsultverksamheten ute hos kund.

Du ska också ha följande kvalifikationer:

• God kunskap om Microsoft365 ingående komponenter såsom exempelvis Azure AD, Teams, Outlook, OneDrive etc.
• God kunskap om Microsoft Windows (8, 10, 11)
• God kunskap om diverse säkerhetsprodukter såsom Windows Defender, AIP, MFA etc.
• Erfarenhet av Windows Server
• Erfarenhet av tekniker för säkerhetskopiering, uppdateringar, programdistribution.
• Erfarenhet av fjärrstyrningsprogramvaror

Meriterande om du har arbetat i en servicedesk/helpdesk tidigare eller haft andra jobb som innebär mycket kundkontakt. Behärskar du fler nordiska språk är det också meriterande.

Du kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Tjänsten startar som en bemanning i 6 månader via Qtym och kan sedan övergå till en tillsvidareanställning hos kund.

Ort: Karlstad

Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan.

Start: Omgående

Vid frågor kontakta affärsområdeschef Jan Hallenberg, 054-141805 alt. jan.hallenberg@qtym.se

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige
Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 1 juli 2022

Liknande jobb


3 juni 2024

IT Support Engineer

IT Support Engineer

3 juni 2024

Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

1 juni 2024