Securities Operations Specialist till storbank

Securities Operations Specialist till storbank

Arbetsbeskrivning

Rollen som Securities Operations Specialist är det perfekta steget för dig som nyligen gjort klart din ekonomiutbildning och hunnit arbeta inom området sedan innan. Ta steget in på en av Sveriges storbanker, på ett kontor med en stark kultur där man har roligt och bryr sig om varandra. Här får du växa i rollen och ta mycket ansvar!

OM TJÄNSTEN
När förvaltarna har gjort sina affärer har du som Securities operations specialist tillsammans med ditt team på fem personer ansvar för allt annat. Ni sitter på ett kontor i centrala Stockholm och tillhör kapitalförvaltningen. Du kommer utföra likvidavstämningar hos flera depåbanker, det kan handla om valutaaffärer, skicka pengar mellan banker etc. Du kommer också arbeta med bokningar mellan olika system vilket ställer krav på att du är strukturerad och gärna behärskar Simcorp Dimension som är det primära systemet du kommer arbeta i.
Tjänsten förväntas tillsättas omgående och detta är ett konsultuppdrag till en början. Tjänsten kommer sträcka sig 6 månader framåt med möjlighet till förlängning.

Du erbjuds
- Möjligheten att få in en fot på en storbank som jobbar brett med allt från försäkring till investeringar
- En stark företagskultur där man har roligt tillsammans
- Chansen att ta eget ansvar och växa
- Hjälp av kunniga kollegor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen kommer att vara bred där du exempelvis arbetar med:
- Likviditetsavstämningar för svenska och utländska transaktioner
- Avstämningar hos flera depåbanker, det handlar om exempelvis valutaaffärer, skicka pengar etc.
- Bokningar mellan olika system

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete inom bank och/eller finans.
- Talar engelska och svenska obehindrat då dessa språk används dagligen, speciellt engelska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av SimCorp Dimension.
- Erfarenhet av CTM
- Erfarenhet av CLS

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- God samarbetsförmåga
- Strukturerad
- Detaljorienterad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2025
  • Ansök senast: 3 maj 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010