Sefab Bygg AB rekryterar Inköpare

Arbetsbeskrivning

SEFAB Bygg bildades 1997. Idag är vi ca 100 anställda och omsätter cirka 400 miljoner kronor om året. Verksamheten, som sträcker sig från Småland upp till Stockholm men huvudsakligen i Östergötland, styrs från huvudkontoret i Norrköping.
Vi ingår i en koncern, med den stabilitet och de samordningsfördelar det innebär. Koncernen omfattar, förutom byggbolaget, fyra fastighetsbolag samt bolaget Evakurent Uthyrning AB, som huvudsakligen bedriver uthyrning av evakueringsbostäder.
Vårt huvudkontor ligger i en av Norrköpings äldsta fastigheter, Tvål-Jockes hus. Renoveringen av det byggminnesförklarade huset från 1740 genomförde vi i samråd med länsantikvarien – ett bra exempel på hur vi arbetar med känsla för goda byggen.
Just nu befinner vi oss i en mycket stark tillväxtfas med flera spännande projekt och behöver därför stärka upp vårt team med en Inköpare.


Arbetsbeskrivning
Som Inköpare på Sefab Bygg kommer du att arbetat strategiskt såväl som operativt med bolagets inköp.
Du ansvarar för att säkerställa konkurrenskraftiga och professionella inköp. Du driver och utvecklar inköpsarbetet och ser till att projekten får den mest optimala inköpssupporten utifrån verksamhetens behov i anbud och i projektskedena.
Du arbetar långsiktigt med att utveckla arbetet med våra leverantörer och skapar ett gott samarbete med dem för att öka leveransprecision och kvalitet.
Rollen innebär att du arbetar mot flera parallella byggprojekt och du kommer att ha många olika kontaktytor både internt och externt.
I rollen rapporterar du till bolagets VD

Vem är du?
Vi söker dig som har ett gediget intresse för affärer och för hela projektinköpsprocessen. Du har flerårig erfarenhet av både operativt och strategiskt inköpsarbete inom byggbranschen. Du har teknisk gymnasie- alt. högskoleutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har kunskap i ekonomi samt avtals- och entreprenadjuridik. Goda språkliga kunskaper är ett krav.

Som person har du en stark förmåga att skapa goda relationer. Du är affärsmässig och är van att leverera ett arbetsmässigt resultat. Du har även en duktig på att kommunicera samt har en personlig genomslagskraft.

Kontaktperson
Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mattias Wahlberg på 011-194353 eller på mattias.wahlberg@se.experis.com. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 11 augusti 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


30 oktober 2020

30 oktober 2020

Sortimentsansvarig Inköpare

30 oktober 2020