Sekreterare

Sekreterare

Arbetsbeskrivning

Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats.



Beskrivning

Administrativa enheten ingår i Kvalitets- och utvecklingsenheten som är en del av Skaraborgs Sjukhus Förvaltningskontor.

Administrativa enheten bidrar bland annat med utvecklingsstöd i övergripande processer, projektledning, ärendesamordning, diarium och juridik. Uppdraget är främst att ge administrativ service åt sjukhusledning och sjukhusövergripande stab. Vi verkar för att stödja arbetet med att uppnå sjukhusets uppsatta mål.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi söker omgående en sekreterare för tillsvidareanställning.

Sekreterarna på enheten är tre stycken och bidrar med administrativt stöd till sjukhusdirektör, biträdande sjukhusdirektör och patientsäkerhetsfunktionen (chefläkare/chefsjuksköterska), samt ansvarar för sjukhusets diarium.

Vi kan erbjuda ett spännande och varierande arbetsinnehåll. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att administrera möten, vilket innebär att skriva mötesanteckningar och skicka kallelser. Dessutom förekommer arbetsuppgifter som diarieföring av allmänna handlingar, registrering av patientsäkerhetsärenden och att omhänderta inkommande post samt att transkribera diktat, det senare i begränsad omfattning. Du medverkar också vid direkt patientrelaterade, administrativa möten inom området patientsäkerhet.

Vi strävar efter ett öppet och positivt arbetsklimat. Du arbetar i team med övriga sekreterare på enheten, arbetet bedrivs med stor frihet under eget ansvar. Vår ambition är att utveckla arbetssätt och skapa en arbetsmiljö där man kan känna sig trygg och värdefull. Vi tror på medarbetarnas förmåga att tillsammans skapa den arbetsplatsen - det ska vara roligt att gå till jobbet.

Din kompetens är viktig

Som sekreterare hos oss erbjuds du variation i det dagliga arbetet och över tid. Förutom dina sedvanliga arbetsuppgifter utgår vi från dina färdigheter och kompetenser, kanske har du någon spetskompetens som är värdefull för oss.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete. Kanske har du någon form av administrativ utbildning eller annan utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten. Du är van vid att arbeta i olika digitala miljöer och har stor erfarenhet av att arbeta i Microsoft 365. Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet är meriterande liksom kunskap om ärendehandläggning, allmänna handlingar, diarieföring och dataskydd.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet där egenskaper som serviceinriktad, flexibel, noggrann och strukturerad är viktiga. En hög integritet i arbetet är för oss angeläget och vi önskar att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. En viktig förutsättning är mycket goda kunskaper i det svenska språket. Som person ser vi gärna att du kan ge ett gott bemötande, har förmåga att skapa goda relationer och har ett positivt förhållningssätt till dina uppdrag. Du kan utföra arbetsuppgifter både självständigt och i team och du bidrar till utvecklingen av administrativa stödprocesser.

Är du intresserad och vill du bli en av oss? Ansök idag och berätta vad du kan bidra med. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024