Sekreterare till kanslienheten

Sekreterare till kanslienheten

Arbetsbeskrivning

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!



ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en sekreterare till kanslienheten. Söker du dig till oss välkomnas du av trevliga kollegor och tillsammans bildar vi ett bra team!
Tjänsten omfattar arbetsuppgifter av handläggnings- och administrativ karaktär inom kanslienhetens område. Du arbetar nära kommunens registrator och övriga sekreterare. Du kommer att vara sekreterare i nämnder och utskott. I det ingår sammanställning av kallelser och handlingar samt att skriva och expediera protokoll. Vid behov kommer du att gå in och ersätta dina kollegor i sekreterargruppen. Uppgifterna innebär mycket kontakter med politiker och kommunens tjänstepersoner, men även med medborgare. Vid behov kommer du också att vara delaktig i andra delar av stabens arbete.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha högskoleexamen med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt, du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull. Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Du bör ha några års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet. Vana av att arbeta i ett digitalt ärendehanteringssystem är meriterande. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Det är meriterande om du har utbildning och eller erfarenhet av att arbeta med arkivfrågor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att jobba med allmänna val.

Krav körkort klass B (manuell)

Som medarbetare hos oss får du flextid, friskvårdstimme och friskvårdscheck.
Det är goda pendlingsmöjligheter till vår kommun.

Denna tjänst kan komma att placeras i säkerhetsklass. För anställning i dessa fall krävs därför godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning. För att kunna bli inplacerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Är du intresserad av att veta mer om tjänsten, ring gärna så berättar vi mer.
Vi ser fram mot din ansökan!

ÖVRIGT
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bräcke kommun, Staben
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2024
  • Ansök senast: 28 maj 2024

Liknande jobb


Socialsekreterare till Vuxen Myndighet

28 maj 2024

28 maj 2024

Socionomkonsult Barn och ungdom i Värnamo

Socionomkonsult Barn och ungdom i Värnamo

28 maj 2024