Sekreterare till kommunledningen

Arbetsbeskrivning

Skärgårdskommunen Österåker i södra Roslagen har drygt 38.000 invånare. De allra flesta bor i centralorten Åkersberga som ligger tre mil nordost om Stockholm. Här finns god service och bra kommunikationer med Stockholm. Kommunen lockar med en härlig boendemiljö, friluftsliv, natur och en levande skärgård. Österåker är en ung kommun med många barnfamiljer och ungdomar. Österåkers kommun beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Du kommer att ingå i kommunkansiets nybildade serviceenhet, som ger ett allsidigt kontorsstöd åt ca 250 medarbetare i helt nyrenoverade lokaler nära Åkersberga centrum. Serviceenhetens uppdrag spänner över många områden och dess medarbetare fungerar som ställföreträdare för varandra. Din främsta uppgift är att assistera kommundirektören och kommunalråden. Därmed har du en mycket viktig roll som kommunens ansikte utåt mot medborgare, besökare, media, företag samt internt inom Österåkers kommun. I dina arbetsuppgifter ingår telefon- och besöksservice, förbereda möten och konferenser, fakturahantering, matrikelhållning och andra administrativa uppgifter. KVALIFIKATIONER Du bör ha erfarenhet av en politiskt styrd organisation så att du kan förstå de värden och arbetssätt som präglar en kommun. Därutöver är du utåtriktad och representativ med hög servicekänsla, har goda kunskaper i MS Office och vana vid att uttrycka dig skriftligt och muntligt på god svenska. Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet från projektarbete och/eller utredningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 6 september 2007
  • Ansök senast: 28 september 2007

Liknande jobb


7 november 2006

Business Applications Analyst

7 november 2006

Turnerande eventsäljare

11 maj 2007

Sopbilschaufför

11 maj 2007