Sekreterarenheten söker medicinska sekreterare inom ortopedi

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Sekreterarenheten har till uppgift att förvalta, handha och sköta vårdnära administration inom Region Kronoberg. Vi är idag cirka 50 medarbetare som tillsammans skapar en verksamhet och produktion med hög kompetens och stort engagemang inom specialiteterna kirurgi, ortopedi och medicinska sekreterarbyrån.

Du kommer att tillhöra ortopedisekretariatet där vi i dagsläget är cirka 15 medarbetare med roller som medicinska sekreterare, operationskoordinator, kliniksekreterare, samordnare och kanslist. Alla våra medarbetare har en medicinsk sekreterarutbildning som grundkompetens, förutom våra kanslister. Enheten har till uppgift att förvalta, handha och sköta vårdnära administration; dels den administration som genereras i samband med patientens vårdepisod, dels genom arbetsuppgifter som avser planering och uppföljning samt övrig administration.
Vi är måna om din fysiska och psykiska arbetsmiljö och erbjuder dig en ergonomiskt utformad arbetsplats och trevliga kollegor som skapar en god gemenskap. Som nyanställd får du handledare som ger dig introduktion i arbetet och finns som ett stöd för dig. Hos oss finns möjlighet att delvis få arbeta på distans.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är varierande och innehåller bland annat journalskrivning, remisshantering, tidbokning och telefonservice på både mottagning och vårdavdelning. Har du intresse för att ta ett större ansvar, för att utveckla och arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter ges du en möjlighet hos oss. Vi erbjuder dig personlig utveckling utifrån din ambition och erfarenhet.

KVALIFIKATIONER
Du är utbildad medicinsk sekreterare eller motsvarande, såväl erfaren som nyutbildad. Du har goda kunskaper inom IT och svenska språket. Du ser utvecklingsarbete som en naturlig del i vardagen. Det är meriterande om du har arbetat i Cambio Cosmic och har utbildning i diagnosklassificering, men det är inget krav.

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, lyhörd, strukturerad och noggrann samt kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi tar hand om ansökningarna löpande, så vänta inte med att skicka in den!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Anna Biesért
0372 -58 57 98
HR-specialist Maria Svensson
0470-58 76 78
Verksamhetschef Maria Lundgren
0470-58 83 77
Avdelningschef Helen Tagesson
0470-58 76 54
Avdelningschef Anna Ninov
0470-58 79 29
HR-specialist Ing-Mari Karlsson
0470-58 64 29
Verksamhetschef Magnus Järvholm
0470-58 73 39
Avdelningschef Anna Malm
0470-58 83 88
Avdelningschef Camilla Karlsson
0470-58 20 77
Avdelningschef Jessica Andersson
0470-58 76 58

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 20 VÄXJÖ
None

Postadress

Nygatan 20
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Röntgenavdelning i Helsingborg

Medicinsk sekreterare till Röntgenavdelning i Helsingborg

26 april 2024

Yrkestitel

26 april 2024

Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

26 april 2024

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

23 april 2024