Sektionen Tjänsteutveckling söker en Tjänsteansvarig för inredning

Sektionen Tjänsteutveckling söker en Tjänsteansvarig för inredning

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Arbetsförmedlingen genomför ett omfattande förnyelsearbete där ökad digitalisering är centralt.

I denna förändringsresa pågår en anpassning av kontorsnätet som bl.a. syftar till att vi ska ta fram moderna, hållbara lokaler som stödjer våra nya arbetssätt på strategiska orter. Vi söker nu en Tjänsteansvarig Inredning som ansvarar för avtalsförvaltningen och utveckling av myndighetens lokalkoncept.

Sektionen arbetar med att förvalta och utveckla tjänster inom enheten lokalförsörjning. Lokalförsörjningsenheten ansvarar för både det strategiska och operativa arbetet kring planering, utformning och genomförande av förändringar i Arbetsförmedlingens lokaler över hela landet. I sektionen arbetar tjänsteansvariga samt ansvariga för metod och process. Tjänsterna spänner över hela kontorskonceptet med lokaler, inredning, FM tjänster, posten och fastighetsteknik. Ett viktigt fokusområde inom inredning är att vidareutveckla myndighetens inredningskoncept.

Du är en av sex Tjänsteansvariga på sektionen Tjänsteutveckling och ansvarar för den strategiska utvecklingen av tjänsteområdet Inredning. Övriga tjänsteområden är lokal, FM-tjänster, posten och fastighetsteknik. Som Tjänsteansvarig samverkar du med andra funktioner inom enheten men även tvärfunktionellt över myndigheten samt med externa leverantörer.

Dina arbetsuppgifter:
Du har ett övergripande ansvar för tjänsteområdet inredning. Du ansvarar för upphandlingar och implementation av avtal. Du driver utvecklingsarbetet i nära samarbete med kollegor på Säkerhet, IT, HR, Upphandling och Lokalförsörjningsenheten t ex hyresavtalsstrateger.

- Du ansvar för inredningskonceptet och att göra bedömningar kring vilken utveckling/avveckling som är nödvändig (livscykelhantering).
- Du driver arbetet med omvärldsanalys och trender och ser till att information finns tillgängligt via identifierade kanaler, till olika målgrupper i rätt tid.
- Du säkerställer att vi följer krav på säkerhet, lagar, föreskrifter och tar fram handböcker och interna instruktioner.
- Du är avtalsansvarig och kravställare i upphandlingar samt har en god vana att hantera leverantörer på strategisk nivå.
- Du ansvarar för tjänstens hela livscykel från behov till förvaltning och avveckling inom inredning
- Du driver förstudier och framtagande av kravspecifikationer inför t.ex. avtalsupphandling
- Du samarbetar med intressenter både internt inom myndigheten men även externt med leverantörer inom tjänsteområdet
- Du arbetar med aktiv affärsuppföljning
- Du ansvarar för att det finns kända arbetsrutiner för hantering av inredningen vid inrättande, flytt eller avvecklande av verksamhet.

Kompetens

- Du skall ha minst tre (3) års relevant arbetslivserfarenhet inom strategisk lokalförsörjning i inredningsfrågor
- Du skall ha högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt inom fastighetsutveckling eller inredning
- Du skall ha erfarenhet av att ha förvaltat avtal samt att ha arbetat processorienterat
- Du skall ha god erfarenhet av utformning av lokaler för kontorsmiljöer och/eller kundyta.
- Du skall ha mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska.


- Meriterande är kunskap om upphandlingslagstiftningen och/eller arbetsmiljö- och tillgänglighetslagstiftningen och/eller hyresjuridik och/eller entreprenadjuridik och/eller boverketsbyggregler.
- Mycket god datorvana i Microsoft Office program

Personliga egenskaper
Du är en person som är strukturerad i ditt arbete. Du har en god analytisk förmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift då arbetsuppgifterna kräver dialoger med högre chefer samt presentationer och föredragningar för den egna och andra ledningsgrupper. Du kan arbeta självständigt och i grupp, och är intresserad av att utveckla arbetssätt och processer tillsammans med dina kollegor i sektionen.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-08-16 märkt med Af-2020/0033 3139. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos arbetsförmedlingen söker denna tjänst.

Kontaktpersoner
I den här rekryteringen samarbetar Arbetsförmedlingen med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Tomas Löfgren på telefon 08-764 2585.

Anna Gemling, Facklig representant, ST, 010-488 2467
Lars Norlander, Facklig representant, SACO, 010-486 7722
Karl-Johan Asplund, Facklig representant Seko, 010-486 08 55
Annika Nordström, HR-partner, 010-488 5240

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Fastighetsekonom/controller

Fastighetsekonom/controller

3 april 2024

Building economist Position

12 februari 2024