Sektionschef för Kompetenscenter

Arbetsbeskrivning

Till den nya organisationen söker vi nu en processorienterad sektionschef med placering i Solna för att hantera resurs och kompetensförsörjning för vår avdelning.Funktionen är ny, vilket innebär att du får möjlighet att vara med att bygga upp sektionen och därmed också sätta din prägel på området. Arbetsuppgifter: Medarbetarnas kompetens och kompetensutveckling är en av de viktigaste förutsättningarna för att lyckas med vårt arbete att bli en processorienterad organisation.Arbetet med kompetens och resursförsörjning är en av hörnstenarna för avdelningens utveckling.Som kompetenschef ansvarar du för att leda och säkerställa resurs och kompetensförsörjning till de olika organisationerna inom avdelningen.Initialt kommer arbetet att bedrivas i projektform med goda möjligheter att tillsammans med medarbetarna utforma organisationen för kommande linjeorganisation.Till din hjälp finns ett uppdragsdirektiv för att genomföra arbetet.Viktigt i uppdraget är att skapa en attraktiv miljö för medarbetarna och därmed stärka vår position som en attraktiv arbetsgivare.Detta gör du genom att fram individuella utvecklingsplaner som säkerställer såväl individens som avdelningens löpande behov av kompetensutveckling, kontinuerlig omvärldsbevakning och kontinuerliga uppföljningar.I arbetet ingår att ha löpande avstämningar med uppdragsgivarna för att säkerställa leveranskvalitet.Som sektionschef för området har du budget- resultat- och personalansvar och rapporterar till avdelningschef. ITIL och COBIT används som verktyg och stöd för processarbetet och organisationen avser att fokusera på att bli en processorienterad organisation Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid, 39,5 tim/v med tillträde snarast. Kvalifikationer: Dokumenterad kunskap om och minst två års erfarenhet av att arbeta med resurs- och kompetensförsörjning, vana att fördela resurser på ett effektivt sätt samt att motivera och stötta dina medarbetare.Du är också van vid att arbeta självständigt och trivs med att ha eget ansvar.Högskoleexamen eller motsvarande inom verksamhetsområdet är meriterande liksom erfarenhet från sjukvård eller produktionsverksamhet. Personliga egenskaper: Du har integritet, är flexibel, prestigelös och är en god ledare med förmåga att kommunicera, prioritera och planera och är inte rädd för utmaningar.Du ser samarbete som en styrka byggd på förtroende och kommunikation.Det krävs ett starkt engagemang och att du är drivande och beslutskraftig för att kunna utveckla vår verksamhet.Du måste var tydligt i ditt arbetssätt och i ditt ledarskap för att kunna lyckas i den målstyrda organisation vi vill skapa.

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006