Sektionschef till boende med särskild service

Sektionschef till boende med särskild service

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.

Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden: Vuxen, Barn/Unga och Familj samt Gemensamma Resurser.

Verksamhetsområdet Vuxen består av Utredning och Uppföljningsenheten, Stödboendeenheten och Stöd- och behandlingsenheten. Vi vänder oss till personer från 20 år med missbruk och/eller psykosociala problem samt personer med psykiska funktionsvariationer.

Vi söker nu en strukturerad och driven sektionschef med stort intresse för att leda och utveckla våra två särskilda boenden Maria Sol och Plutogatan 9 samt bidra till en ökad samverkan internt och externt.

Vårt uppdrag på Stödboendeenheten är att verkställa beslut om boende och stöd enligt socialtjänstlagen och därigenom medverka till att var och en får stöd till ett självständigt och meningsfullt liv utifrån individuellt upprättade mål och planer. Målgruppen för de båda boendena är personer med långvarig psykisk funktionsvariation. Antalet medarbetare beräknas till ca 36 stycken.

Varmt välkommen att söka!

Arbetsuppgifter
Som sektionschef på Stödboendeenheten är du första-linjens chef och ansvarar för den dagliga driften inom sektionen.

Du kommer att arbetsledas av enhetschefen och huvuduppdraget är inom verksamhetsområdet men du ingår även i Vuxenverksamhetens ledningsgrupp och är där delaktig i kvalitets- och utvecklingsarbetet inom hela verksamhetsområdet.

Du ska bedriva ett kunskapsbaserat, systematiskt och kreativt utvecklingsarbete, bygga kontakter och samverka internt och externt. I uppdraget ingår ett budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.

I enlighet med uppdraget ska du:


• leda, planera och följa upp arbetet inom sektionen
• ansvara för den dagliga verksamheten inom din sektion
• vara tillgänglig för medarbetarna och få dem att växa, vilja och våga
• ge respektive arbetsgrupp förutsättningar och stöd att utvecklas som grupp

Kvalifikationer
Till dig som söker tjänsten ser vi det som ett krav att du har:

•Minst kandidatexamen inom socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
•Erfarenhet av personal, arbetsmiljö- och budgetarbete
•Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation
•Du har en god kännedom om målgruppen i vår verksamhet.
•Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
•Du har körkort och kör bil


Det är meriterande om du har erfarenhet av hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt kunskap/erfarenhet av personer med kognitiv sjukdom. Ledarskapsutbildning är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid ledarskapet, du ska på ett naturligt sätt kunna leda både dig själv och andra. Du ska vara driven och ha en förmåga att skapa engagemang och driva kvalitetsutveckling.

Vi utgår ifrån att du har god självkännedom och insikt i dina förmågor och utvecklingsområden. Förmåga att se ditt uppdrag i ett större sammanhang och är serviceinriktad, visar respekt för andra och har en hög integritet. Du har ett öppet och positivt förhållningssätt och har känsla för klientens fokus och värdeskapande.

Intervjuer planeras ske 13 december. 

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2022-12-04

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Liknande jobb


13 maj 2024