Sektionschefer till enheten Kungsparken

Sektionschefer till enheten Kungsparken

Arbetsbeskrivning

Ref: 20223806

Välkommen till Avdelning för ordinärt boende och enhet Kungsparken! Vårt huvudfokus är att bedriva vård och omsorg med god kvalitet dygnets alla timmar för att skapa trygghet för våra äldre och anhöriga.

Till hemtjänstområdena Mellanheden och Rönneholm söker vi nu två nya sektionschefer. Vi söker dig som tillsammans med ett engagerat gäng medarbetare vill vara med att driva och utveckla verksamheten. Vi erbjuder ett meningsfullt uppdrag som första linjens chef med fokus på kvalitét, samarbete och utveckling. 

Låter det här som ett intressant uppdrag för dig? 

Arbetsuppgifter
Som sektionschef har du det övergripande ansvaret för planering, utveckling, personal och arbetsmiljö. Du arbetar för att hålla en god ekonomi och budget i balans. 

Du leder och följer upp arbetet på sektionen utifrån gällande lagstiftning, riktlinjer och rutiner. Du har ett nära samarbete med dina medarbetare och vägleder dem för att säkerställa att de klarar sitt uppdrag samt att god vård och omsorg till våra äldre upprätthålls. Till din hjälp har du en hemtjänstkoordinator som hjälper till med bemanning och planering och flertalet andra viktiga stödfunktioner för att du ska ha de bästa förutsättningarna i ditt arbete.

Som sektionschef ingår du i enhetens ledningsgrupp där du tillsammans med andra sektionschefer bedriver utvecklings- och förbättringsarbeten för att skapa god kvalitét och effektiva verksamheter utifrån våra medborgares behov. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Dokumenterad högskoleutbildning som är relevant för tjänsten. 
• Erfarenhet av att arbeta som chef eller ledare. 
• Erfarenhet av eller god kunskap om vård och omsorg.
• God digital kompetens. 
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt goda kunskaper i dokumentation.

Vi ser det som meriterande om du har:


• Chefs – eller ledarskapsutbildning.
• Erfarenhet av arbete som chef inom äldreomsorg.
• Erfarenhet av att arbeta med ledarskap på distans.
• Erfarenhet av eller god kunskap om hemtjänsten.

Vi söker dig som är en närvarande och coachande ledare samt har god samarbetsförmåga. Du är lyhörd och har lätt för att skapa och behålla goda relationer. Du stödjer dina medarbetare i deras dagliga arbete och skapar engagemang och delaktighet med mål att driva verksamheten framåt.

Vi söker en person som har förmåga att fatta beslut och starta upp aktiviteter utifrån organisationens riktlinjer. Du är ekonomiskt medveten och arbetar för en god ekonomisk hushållning på sektionen. Du är strukturerad i ditt sätt att arbeta och planerar och driver ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vill du vara med och skapa en god vård och omsorg för Malmös äldre? Då är du välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/ 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

 

Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. 

Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.

Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag


 
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 13 januari 2023

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


16 maj 2024

10 maj 2024