Sektionsledningsadministratör till sektionen för barnkirurgi

Sektionsledningsadministratör till sektionen för barnkirurgi

Arbetsbeskrivning

Akademiska barnsjukhuset

Med 8 600 anställda, ca 900 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.

Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.

Vår verksamhet
Patientens bästa är det som driver oss! Akademiska barnsjukhuset ger både högspecialiserad och specialiserad barnsjukvård och ansvarar för specialiserad barnsjukvård i Region Uppsala. Vårt uppdrag spänner från ledning av centrala barnhälsovården till neonatal intensivvård, barncancervård, barnkirurgi, barnakutsjukvård och en omfattande mottagningsverksamhet. Vi är organiserade i sju sektioner.

Vi söker dig som vill arbeta som sektionsledningsadministratör på Akademiska barnsjukhuset. Arbetsgruppen består av fyra administratörer som leds av gruppchef som också är verksamhetschefsassistent.

Ditt uppdrag
Du kommer att vara administrativt stöd åt sektionsledningen för barnkirurgi som består av sektions- och avdelningschef. Uppgifterna innefattar handläggning av personaladministrativa frågor för läkarna och stödja sektionschefen i bemannings- och rekryteringsfrågor samt praktisk introduktion av nya läkare. Våra PA-system är Medinet och Primula men kommer under 2021 att ersättas av Heroma. I rollen ingår att stödja läkarschemaläggaren i Medinet och administrera kursen ”Vård av akut sjuka barn” som f.n. ges två g/år. I stödet till sektionsledningen ingår ansvar för SharePoint, kalender- och mötesbokningar, framtagande av underlag för veckobrev och agendor, mötesprotokoll, fakturakontering, upprättande av avtal samt framtagande av underlag ur SAS för månadsrapporter.

Du kommer också att vara administrativt stöd för läkarna som är sjukvårdsregionala studierektorer för grenspecialiteterna barnneurologi samt neonatologi. Som en av administratörsgruppens redaktörer för dokumenthanteringssystemet DocPlus kommer du att bevaka att styrande dokument och rutiner är aktuella och uppdateras vb. av ansvarig författare. I dina uppgifter ingår också att ansvara för barnsjukhusets rekrytering av anslag från Barncancerfonden. Vid behov hjälps vi åt i administratörsgruppen och stödjer varandras sektionsledningar. Vi ansvarar tillsammans för utveckling av barnsjukhusövergripande processer såsom Public360, intranätet samt externa hemsidor.

Dina kvalifikationer
Du har erfarenhet av att arbeta med chefsstöd och administrativa uppgifter och är van vid samarbete i komplexa organisationer. Du har lägst gymnasieutbildning och eftergymnasial administrativ utbildning är meriterande.

Du är stabil vid hög arbetsbelastning, arbetar strukturerat och fokuserar på rätt saker. Det är viktigt att du är förutseende och ligger steget före för att verksamheten ska fungera så bra som möjligt. Arbetet kräver lojalitet och förmåga att hantera sekretess och känslig information. Du drivs av att ge god service och samarbetar mycket väl med andra. Uppdraget är en servicefunktion och prestigelöshet är en viktig egenskap. Ärenden och frågeställningar bevakar du så att de tas om hand och följs upp. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt, är bekväm med att skriva olika typer av dokument som agendor, protokoll och presentationer i Officepaketet. Du är van att arbeta i olika IT-system så som Office360 med bland annat SharePoints, Forms och PowerPoint. Kunskap om Medinet och Primula och erfarenhet av Heroma är ett plus. Vi söker dig som är intresserad av att lära dig nya arbetsuppgifter och digitala system och som vill bidra till att fortsätta utveckla våra arbetssätt och rutiner.

Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde 1 januari 2021 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Gruppchef Ulrika Lindgren 018-611 92 36
Fackliga representanter: Vi sätter dig i kontakt med rätt person beroende på vilket förbund du tillhör. Ring till växeln 611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.
Vi intervjuar och tillsätter tjänsten löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vänligen uppge löneanspråk i ansökan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 18 december 2020

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024