OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Semantix är Nordens största språkföretag med tjänster inom översättning, språkutbildning och tolkning. Företaget har ett nätverk med över 7000 översättare, tolkar och språkkonsulter knutna till sig och erbjuder språktjänster inom alla språk. Semantix har kontor i Sverige, Norge och Finland.
Vi vill nu anställa fler kundrådgivare till Semantix kontor i Uppsala med start omgående.
Vi erbjuder dig
Semantix är ledande i sin bransch och här får du stora möjligheter att påverka genom dina erfarenheter och kunskaper. Dina idéer och egna initiativ värdesätts i en högt presterande miljö med kollegor som har hög kompetens och lång erfarenhet. Balans mellan jobb och privatliv är viktigt för oss. Vi ger dig möjlighet att påverka dina egna resultat genom ett tydligt målstyrt och värderingsstyrt ledarskap. Våra anställda är den största tillgången vi som företag har. Det är därför viktigt för oss att investera i och utveckla vår personal.
Om tjänsten
Som kundrådgivare hos oss på Semantix är du en ambassadör för avdelningen och bolaget både internt och externt. Du kommer att arbeta med ordermottagning, förmedling av tolktjänster och andra administrativa kontorsuppgifter. Ditt främsta arbetsredskap är telefonen och arbetet utförs i öppet kontorslandskap i våra nya och fräscha kontorslokaler i Uppsala. Som kundrådgivare blir du en del av en härlig gemenskap och erhåller ett stort socialt nätverk.
Din bakgrund
Du talar och skriver svenska obehindrat samt har en godkänd gymnasieutbildning bakom dig. Du har god datavana och klarar av att behärska Officepaketet. Vidare ser vi att du har god kunskap i engelska i tal och skrift, finsktalande eller norsktalande är ett stort plus men inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av språkbranschen eller av tjänstebranschen sedan tidigare.
Du som person
För oss är det viktigt med personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är serviceinriktad med en hög samarbetsförmåga, samt är flexibel och noggrann i ditt arbete. Du bör vara duktig på att hantera stress då det under vissa perioder kan vara en hög arbetsbelastning. Du måste kunna leva upp till våra värderingar; engagerad, professionell och kundorienterad.
Din ansökan
Tjänsterna är tillsvidareanställningar med möjlighet till både heltid och deltid. Då tillsättning kommer ske omgående ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 31 augusti. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har möjlighet att närvara på vår introduktionsutbildning som hålls på plats i Semantix lokaler i Uppsala mellan den 16-18 september. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila ansvarig chef Joel Nejdling på joel.nejdling@semantix.se. Alla ansökningar skickas via e-post till joel.nejdling@semantix.se.
Fackliga kontaktpersoner är David Karlsson (unionen.david@semantix.se , tel. 090-200 88 51) samt Leona Paraschaki (leona.paraschaki@semantix.se, tel. 018 418 22 49)
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?