Semestervikariat – koordinator till korttidsenhet

Semestervikariat – koordinator till korttidsenhet

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 340 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Inför sommaren söker vi dig som vill utmanas. Kanske arbetar du som undersköterska och vill ta nästa steg i din karriär. Kanske är du socionomstudent med ambition att leda verksamheter inom Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen i framtiden? Kanske är du administratör och vill testa på något nytt?
Vi söker nu en koordinator under sommaren för Bagaregårdens korttidsboende. I arbetet kan även ingå att vid behov stötta Bagaregårdens Vård- och omsorgsboende med administrativa uppgifter.

Vad innebär det att arbeta på korttidsenhet för personer över 65 år?
Enhetens arbete utgår från myndighetsbeslut med tydliga mål utifrån individens behov. Arbetet ska leda till en god och säker vård och omsorg där omsorgstagaren genom inflytande och delaktighet kan känna meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet i sin livssituation. Arbetssättet är rehabiliterande och personcentrerat. Insatserna följs regelbundet upp på teammöten och samverkas på olika planeringsmöten tillsammans med omsorgstagaren, anhöriga, biståndshandläggare och övriga professioner på enheten.
Målet med vårt arbete är att omsorgstagarna ska kunna återgå till ett så självständigt och oberoende liv som möjligt. Korttidsvistelsen ska präglas av effektivitet och kvalitet.

I dina arbetsuppgifter som koordinator ingår det bland annat följande:
• Planering och genomförande av arbetet utgår från beslut om bistånd med tydliga mål utifrån individens behov.
• Ha kontinuerlig kontakt med äldreboendesamordning.
• Anmäla ledig plats och bevaka kommande uppdrag.
• Koordinera insatser mellan samtliga interna professioner för att förbereda ett gott och säkert mottagande. Vid behov sammankalla team kring individen utifrån dennes specifika behov.
• Påbörja och avsluta kontrakt i Treserva enligt rutin.
• Kontrollera att individuella planer upprättas inom 48 timmar, planerna ska upprättas tvärprofessionellt med den enskilde i centrum.
• Att hålla ihop, skapa samsyn och stödja samtliga professionerna gällande uppdraget för den enskildes vistelse.
• Planera och organisera teammöten.
• Koordinera in- och utflyttning, samt uppföljning och omflyttning.
• Informera den enskildes biståndshandläggare om tillfälliga förändringar.
• Kontakta bemanningsenheten vid behov av vikarie.
• Andra serviceuppgifter vid behov.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt jobb med möjlighet att göra skillnad för andra!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en positiv attityd och har en förmåga att kunna sätta dig in i och möta andra människors situation och behov. Det är viktigt för oss att du utgår ifrån allas lika värde och strävar efter att skapa en god atmosfär i varje möte. Du har förmåga att arbeta under eget ansvar och se till att arbetet går framåt genom att ta egna initiativ. Du tar din uppgift på allvar och är mån om att slutföra det du påbörjat utan att minska på kvalitén. Då en stor del av dina arbetsuppgifter handlar om att kommunicera samt att dokumentera, krävs goda kunskaper i det svenska språket både gällande tal och skrift. Du skall ha fyllt 18 år senast 1 juni 2021.

Du ska även ha:
• Gymnasiekompetens med adekvat inriktning.
• Arbetslivserfarenhet inom vård och omsorgsområdet, korttidsverksamhet är meriterande.
• Grundläggande IT-kompetens, IT-vana, att arbeta med IT-verktyg.
• Logistik, strategisk förmåga.
• Fördela arbetsuppgifter, pedagogisk förmåga, leda grupper, problemlösningsförmåga.
• Uttrycka sig i tal och skrift, sammanställa rapporter.
• Ekonomikompetens för uppdraget.
• Arbetsrätt, arbetstidsregler och arbetsmiljö.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi ser helst att du som söker kan arbeta hela semesterperioden och vi kommer prioritera de sökande som kan det. Krav är att du kan arbeta v.27-v.33.

Låter detta som ett jobb för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ assistent till socialförvaltningen

Administrativ assistent till socialförvaltningen

7 juni 2021