Semestervikarie bokningsplanerare/kundtjänst på 80% till Grannhjälpen

Arbetsbeskrivning

Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.

Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2 miljarder kronor per år.

Vi har lyssnat på våra kunder och lanserat Grannhjälpen. En servicetjänst som Granngården erbjuder för att ge kund extra trygghet vid köp och ägande av maskiner. Genom Grannhjälpen kan du boka installation av robotgräsklippare och ytterligare tjänster som basservice och vinterförvaring och kompletta paketlösningar. Vi erbjuder även trädbeskärning eller service av trädgårdsmaskiner. 

 
Nu söker vi efter 1 engagerade, stresstålig och positiv semestervikarie till vår bokningsavdelning på vårt servicekontor i Malmö . Är du jordnära och tycker om att ha många ”bollar i luften”? Då är du välkommen att skicka in din ansökan! 
 
Uppdraget inom Granngården: 
 
Du kommer arbeta i ett glatt team som tar hand kundkontakten samt administration efter att kund har bokat en tjänst av Granngården AB. 
 
Som en del av vår Servicegrupp på Granngården är dina främsta uppgifter att ha kundkontakt samt samordna kundbesök för våra tekniker och installatörer. Detta gör du genom: 

Ha daglig kontakt med våra kunder och butiker via telefon eller chatt. 
Ha daglig kontakt med våra installatörer samt tekniker. 
Planera ut uppdrag för våra installatörer som finns i hela Sverige. 
Ansvar för att optimera våra installatörers veckoschema/kundbesök. 
Ansvar för att kund får meddelande och information om bokade tider. 
Övriga administrativa uppgifter 
Kvalifikationer: 

Erfarenhet inom serviceyrket samt administrativa arbetsuppgifter är meriterande. 
Då din arbetsdag består av att du sköter den administrativa delen via en PC så är IT kunskaper ett krav. 
Goda kunskaper i Office paketet.  
Flytande kunskaper i svenska tal och skrift. 
 
Personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, strukturerad, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för våra kunder och kundnöjdhet är några av de egenskaper som vi värdesätter högt.  

Tjänsten och ansökan: 
 
Omfattning:   Semestervikariat 80%
 
Tid och tillträde : Juni - Augusti 2021. 
 
Placeringsort: Malmö 

Du är välkommen med din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar löpande med urvalsprocessen. Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker via ansökningslänken nedan. Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 2021-05-14. 
 
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Teamledare Linnea Ekman  linnea.ekman@granngarden.se .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Granngården AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 14 maj 2021

Liknande jobb


Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

Sommarjobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

1 juni 2024

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

1 juni 2024

Kundtjänstmedarbetare

31 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

31 maj 2024