SEM/Programmatic Specialist till DigiView // Stockholm

SEM/Programmatic Specialist till DigiView // Stockholm

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att få arbeta med roliga och smarta kunder? Är du dessutom passionerad för kundupplevelser i världsklass och drivs av mätbara digitala lösningar? DigiView växer och söker en erfaren SEM/Programmatic-specialist till vårt centrala Stockholmskontor.


- Planera, hantera och optimera annonskonton för våra nyckelkunder
- Genomföra sökords- & konkurrentanalyser
- Analysera och identifiera trender och insikter som maximerar lönsamheten utefter kundens investering
- Analysera beteendet och resultat på hemsida/app för att öka resultatet efter uppsatt målsättning
- Bygga kundanpassade dashboards för rapportering
- Utveckla nya arbetssätt, optimeringstekniker och tekniska lösningar
- Kompetensutveckla och utveckla vårt SEM-erbjudande


Din profil
- Minst tre års arbetslivserfarenhet inom SEM
- Flytande kunskap, både verbalt och skriftligt, i svenska och engelska
- Passion för digital marknadsföring, analys, utveckling och lärande Meriterande:
- Operativt och/eller strategiskt arbete med SÖK och Display
- Tidigare byråerfarenhet - Erfarenhet utav programmatic


Kompetens
Attribueringsmodeller
Display & Youtube Ads
Google Analytics, Google Tag Manager och Google Data Studio
Programmatic advertising
SEM (Google Ads, Bing och Amazon)


Intervjuer sker löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Double AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 27 november 2021

Postadress

Drottninggatan 37
GÖTEBORG, 41114

Liknande jobb


Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024