Senior Coffee Specialist

Senior Coffee Specialist

Arbetsbeskrivning

Är du en stark kommunikatör som brinner för teamets utveckling? Har du erfarenhet från kundservice eller detaljhandel och vill arbeta på en arbetsplats med premium produkter där hållbarhet är en integrerad del av verksamheten? Underbart, vi på Nespresso söker en ny Senior Coffee Specialist som vill bli del av vårt team i Region Stockholm.
Nespresso – ett namn som är synonymt med kvalitet och innovation. Vår historia började med en enkel men revolutionerande idé: att göra det möjligt för vem som helst att skapa den perfekta koppen espressokaffe – precis som en skicklig barista.
På Nespresso placerar vi människor, kaffe och hållbarhet i centrum. Nespresso grundades 1986 med huvudkontor i Schweiz och har sedan starten vuxit till att bli en självständig global verksamhet inom Nestlé-koncernen. Med denna fasta uppbackning är vi nu ett ikoniskt internationellt varumärke som finns i över 60 länder runt om i världen.
Vi erbjuder
I rollen som Senior Coffee Specialist har du ansvar för den dagliga driften av butiken och samarbetar nära med Boutique Team Leaders. De främsta och viktigaste uppgifterna är att tillsammans med Boutique Team Leader leda och inspirera teamet av medarbetare, främja försäljningen av produkter från Nespresso samt säkerställa att våra kunder får en unik kaffeupplevelse som ökar lojaliteten.
Andra uppgifter som ingår i tjänsten
- Bemöta kunder och hantera mer komplicerade och utmanande kundsituationer
- Säkerställa högsta kvalitet i kundbemötande hos personalen
- Ge feedback och coacha personalen utifrån prestation och för deras personliga utveckling
- Vara delaktig i processen vid anställning av ny personal
- Främja teamkänslan och arbeta för att stärka teamets sammanhållning
- Tillsammans med Boutique Team leader arbeta med målsättningen och följa upp butikens prestation
- Skapa relevanta aktiviteter som motiverar personalen till hög prestation
- Hjälpa till med schemajusteringar och ordna täckning av lediga pass och vid sjukdom när Boutique Team leader inte är på plats
- Skapa god kontakt med andra avdelningar för att främja samarbete inom Nespresso
Din erfarenhet
- Relevant utbildning
- Minst 3 års erfarenhet av kundservice från service- eller detaljhandel
- Mycket goda ledaregenskaper
- Erfarenhet inom relevant ledarskap
Kunskaper i Power Point och Excel är meriterande. Du bör även kunna uttrycka dig flytande på både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att:
- Du har mycket god kommunikationsförmåga
- Du har stort fokus på kundservice och kvalitet
- Du har ett brinnande intresse och engagemang för varumärket Nespresso
- Du vill arbeta med människor och deras personliga utveckling
- Du kan bibehålla ett lugn vid stressade och oväntade situationer
Arbetet förutsätter ett organisatoriskt sinne, samt flexibilitet både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider. Arbetet innefattar till största del butiksarbete och att vara en förebild i butiken, både för sälj och för feedback och coaching av personal.
Är du intresserad?
Vänligen notera att vi endast beaktar ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Har du specifika frågor och tjänsten är du välkommen att mail Retail Area Manager, Linda Westlund på linda.westlund@nespresso.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nespresso Boutique Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Liknande jobb


Glassplockare!

Glassplockare!

15 maj 2024

Butiksmedarbetare (sommarjobb), Eurocash Storlien Fjellhandel

Butiksmedarbetare (sommarjobb), Eurocash Storlien Fjellhandel

15 maj 2024

Butiksmedarbetare, kassa/checkout, Willys Kungsbacka Södercity

Butiksmedarbetare, kassa/checkout, Willys Kungsbacka Södercity

15 maj 2024