Senior ekonomiassistent med driv till Östermalms äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Vi på Östermalms äldreomsorg arbetar kontinuerligt med att utveckla våra processer, stärka vår kvalité och förbättra den interna arbetsmiljön.

Nu söker vi på enheten för biståndsbedömning en ekonomiassistent med det lilla extra som vill vara med och bidra i vårt pågående utvecklings- och förändringsarbete.

Arbetsbeskrivning

Rollen som ekonomiassistent innebär ett verksamhetsnära arbete med många olika samverkansytor. Du arbetar serviceinriktat och har regelbundna kontakter med både, verksamhetsutvecklare, controller, handläggare, utförare och leverantörer. Du agerar administrativt stöd till din enhetschef och fungerar som en länk mellan din chef och ekonomicontroller kring ekonomifrågor.

Du har kontakt med kommunala och privata utförare av vård och omsorg. Du är också stöd till enheten vilket bland annat innebär, avstämningar, månadsuppföljningar, sammanställning av rapporter och statistik. Du deltar i arbetet med enhetens ekonomiska prognos och ger underlag till periodiseringar. 

i övrigt innebär det mycket arbete i Excel, ekonomisystemet Agresso och stadens verksamhetssystem Paraplyet. Det är dessa system du använder för att kontrollera, registrera, kontera och godkänna leverantörsfakturor. Som ekonomiassistent på äldreomsorgens beställarenhet kommer du ha ett mångsidigt uppdrag i en spännande miljö i nära samarbete med chefer och medarbetare!

Erfarenhet och kompetens som vi söker hos dig

Vi söker dig som har flerårig och aktuell erfarenhet av att handlägga leverantörsfakturor inom en beställarorganisation. Du är van att ha många kontakter med chefer, leverantörer och interna och externa utförare. Vidare har du aktuell erfarenhet av att arbeta i Excel, Agresso och Paraplyet. 

 För tjänsten är det meriterande om du har:

- arbetat med fakturor inom äldreomsorgen
- genomfört månadsuppföljningar 
- gett underlag till periodiseringar och deltagit i ekonomiska prognoser

För att fungera och trivas bra i rollen ser vi att du är utpräglat noggrann i ditt arbete och har god samarbetsförmåga och servicekänsla. Eftersom det emellanåt är stora volymer av fakturor som hanteras behöver du vara lugn, stabil och anpassa dig till rådande situation. Du har ett tillmötesgående sätt och när problem uppstår löser du dem på ett smidigt och konstruktivt vis. Mål och resultat är något som genomsyrar din planering, dina prioriteringar och ageranden. Du har en förmåga att se på sakers långsiktiga betydelse och du tar ofta initiativ till nya lösningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.

Vad kan Östermalms SDF erbjuda dig?

Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Kontinuerlig handledning och kompetensutveckling ser vi som en självklarhet. Vi har förmånliga friskvårdssubventioner, erbjuder friskvård på arbetstid samt tillämpar flex- och sommartid.

Om Östermalms äldreomsorg

Totalt omfattas ca 2700 personer över 65 år av kommunal vård och omsorg inom stadsdelen Östermalm. Äldreomsorgen är organiserad i en beställar-/utförarorganisation. Enheten för biståndsbedömning utgör äldreomsorgens beställarenhet och består av 48 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i arbetet.

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Holmström/HR-konsult
08-508 117 35
Katarina Grahn/enhetschef
08-508 104 03
Marianne Wikander, Avdelningschef
0850810700
Gunilla Dahl, HR-konsult
08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Anna-Karin Moritz, Enhetschef
anna-karin.moritz@stockholm.se
Marija Lucic, enhetschef
0850810661

Sammanfattning

Besöksadress

Karlavägen 104, 6 trappor
None

Postadress

Karlavägen 104, 6 trappor
Stockholm, 10642

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024