Senior ekonomiassistent till Boomerang

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

Boomerang är ett svenskt varumärke, grundat 1976, med rötterna i den skandinaviska livsstilen. Boomerangs affärsidé är att skapa hållbara och tidlösa produkter inspirerade av den skandinaviska skärgården till människor världen runt som delar vår syn på långa relationer. Naturen och det aktiva livet i skärgården med närheten till hav är vår ständiga inspirationskälla.

Boomerang finns på ett flertal marknader och har distribution genom egna butiker, franchise, återförsäljare, partners och E-handel.


Arbetsbeskrivning / Work Description

Inhouse söker nu en senior ekonomiassistent med erfarenhet av månadsbokslut till vår kund Boomerang.

Som senior ekonomiassistent kommer du att tillsammans med dina kollegor utveckla rollen och avdelningens arbete. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ansvara för bolagets leverantörsreskontra vilket innebär att ha kontroll över hela flödet från ankomstregistrering, attestförfarande etc. till att boka leverantörsutbetalningar.

I rollen som ekonomiassistent ingår även att upprätta kontoavstämningar samt arbeta med utveckling av rutiner och processer på avdelningen. Tjänsten innebär mycket kontakter med leverantörer och kollegor inom Boomerang. I rollen kommer du även arbeta med löpande redovisning, månadsbokslut, avstämningar, cash management, och vara behjälplig vid rapportering.

Din profil / Your profile

Vi söker dig som har minst fem – sju års erfarenhet från en liknande roll och gärna från detaljhandeln. Du har tidigare erfarenhet av löpande redovisning och månadsbokslut. Har du tidigare erfarenhet av ett systembyte och arbetat i affärssystemet Navision ser vi det som extra meriterande.

Som person är du mycket noggrann och organiserad. Du är kommunikativ och har en hög känsla för service. Du är prestigelös, gillar att arbeta i grupp och har lätt för att samarbeta, har en stor egen drivkraft och initiativförmåga. Du är en van användare av Excel och besitter gedigna kunskaper inom reskontraarbete.

Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 15 april. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta Elin Siggelin, elin.siggelin@inhouse.se eller Kajsa Tamsen, kajsa.tamsen@inhouse.se.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 april 2015

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024