Senior ekonomiassistent till global digital byrå

Arbetsbeskrivning

Är en du en engagerad, initiativtagande och prestigelös person med några års erfarenhet av brett ekonomiarbete som vill ta dig an en ett spännande uppdrag på ett internationellt bolag med en social kultur och korta beslutsvägar? Då kan uppdraget som senior ekonomiassistent vara något för dig!

OM ROLLEN
Tjänsten som senior ekonomiassistent är en bred roll som innefattar flera delar av ekonomiarbetet. Du kommer främst att arbeta med leverantörsreskontra, inflöden av fakturor, kontakt med leverantörer, interna kontakter och betalningshantering. Utöver det tillkommer en del löpande bokföring, kontoavstämningar vid årsbokslut, utläggshantering samt hantering av anläggningstillgångar och för rätt person finns möjlighet för ytterligare utökning av arbetsuppgifter.

Du blir en del av ett team om 5 personer som idag består av Finance director, Revenue controller, Senior accountant och ekonomiassistent med fokus på kundreskontra.

Företaget sitter i fina moderna lokaler i centrala Stockholm och uppdraget är ett föräldravikariat på ca 1 år med möjlighet till förlängning.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som är kommunikativ, engagerad och lösningsorienterad. Du tycker om att arbeta i en miljö där det händer mycket och är inte rädd för att ta egna initiativ och hugga i där det behövs. Du har en vilja att testa nya saker och trivs med att ha många kontaktytor, både internt och externt.

Rent praktiskt tror vi att du har en relevant utbildning och några års erfarenhet från ekonomiarbete. Du har viss erfarenhet av löpande redovisning och troligtvis har du arbetat med någon form av momsavstämning. Erfarenhet från konsultverksamhet eller internationell verksamhet är meriterande. Rollen kräver god systemvana och goda kunskaper i Svenska och Engelska.
ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se

OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SwitchGame
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024